Har du erfaring innen drift og vedlikehold av bygg?
Da er en driftsleder stilling noe for deg.
Fylkeskommunens bygg og eiendommer er verdsatt til rundt 15 mrd.kr, og består i hovedsak av eiendommer knyttet til videregående skole og sentraladministrasjonen. Bygg- og eiendomsavdelingen ivaretar byggeiers ansvar og kompetanse og har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av eiendomsporteføljen, og har de kommende årene en investeringsramme på rundt 3 mrd.
Fra årsskiftet vil bygg- og eiendomsavdelingen overta ansvaret for driftspersonell med arbeidssted ute i virksomhetene, og avdelingen vil i den sammenheng bli strukturert i fire nye enheter; seksjon eiendom, faggruppe utbygging, faggruppe fellestjenester og faggruppe forvaltning. Seksjon eiendom har områdeledere som vil ha personalansvar for Driftspersonell.
Som driftsleder vil du ha et delegert eieransvar for en skole. Det betyr at rektor og skolens administrasjon henvender seg til driftsleder angående vedlikeholdsbehov og serviceoppgaver for skolen. Du vil ha ansvar for langsiktig planlegging av drift og vedlikehold, og oppfølging av disse planene. Dette omfatter kalkulering og budsjettering av tiltak, gjennomføring av tiltak og oppfølging av både fremdrift, kvalitet og økonomi. Tiltak kan være innen ordinært vedlikehold, spesielt vedlikehold, brannsikring/offentlige pålegg, miljøtiltak, enøktiltak og kvalitetsforbedrende tiltak. Stillingen rapporterer til områdeleder.
Fast arbeidssted for stillingen er ved Fylkeshuset og videregående skoler i Rogaland. Vi trenger driftsledere på begge sider av Boknafjorden.
Arbeidsoppgaver:
- Langsiktig planlegging av drift og vedlikehold ved egne skoler
- Kalkulere og budsjettere ordinært vedlikehold
- Følge opp planlagte tiltak, både når det gjelder fremdrift, kvalitet og økonomi
- Gjennomføre årlige vedlikeholdsbefaringer
- Prosjekt- og byggeledelse
- Opplæring av driftspersonell, delta på fagsamlinger og driftssamlinger.
Det kreves:
- Relevant fagbrev, mesterbrev, teknisk fagskole eller bachelorgrad
- Administrativ og økonomisk kompetanse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Det er ønskelig at du:
- Har erfaring med å bestille arbeid og følge opp arbeider.
- Erfaring fra bygge bransjen innenfor relevante fag, og med administrative oppgaver som for eksempel Prosjekt- og Byggeledelse.Kjenner og kan bruke kvalitetsstyringssystem som for eksempel Facilit, QM+.
- Kjenner og kan bruke økonomistyringssystem som for eksempel Agresso UBW.
Du har evne til å:
- Arbeide selvstendig og strukturert.
- Bygge et godt samarbeid og skape gode relasjoner
- Sørge for at ditt arbeid som driftsleder bidrar til å realisere målsettingene for Rogaland fylkeskommune, verdibevarende drift og vedlikehold.
- Være endringsvillig og serviceinnstilt.
- Bidra til fylkeskommunens verdier Åpenhet, Kompetente og Respekt overhodes og preger ditt arbeid.
Vi tilbyr:
- Utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende fellesskap
- Høyt utdannede og trivelige kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Kontor sentralt plassert i Stavanger sentrum
- Fleksitid
- HjemJobbHjem
Ved tilsetting vektlegges en helhetsvurdering av søkernes formal- og realkompetanse samt personlig egnethet.
For nærmere opplysninger om stillingen kontakt:
Ruben Skovgaard Slethei, Seksjonssjef eiendom, Mobil Logg inn for å se kontaktinformasjon
Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Tiltredelse etter avtale.
Søknadsfrist: 1. desember 2020
Adresse: Stavanger