Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Stillingen inngår i et team på 5 økonomirådgivere/controllere i avdeling for budsjett og rapportering. Sammen med regnskapsavdelingen er dette en del av Gjøvik kommunes økonomiavdeling med tilsammen 22 medarbeidere. Økonomiavdelingen er i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift.
Arbeidsoppgaver:
Tilrettelegge for god kvalitet på kommunens regnskaps- og økonomidata for alle sektorer, både for drift og investeringer.
Bidra i arbeidet med kontinulerlig forbedring og effektivisering av prosesser og rutiner for budsjett- og rapporteringsarbeidet.
Veiledning og opplæring av kommunens ledere i budsjett og rapportering, enkeltvis og i store og små grupper.
Kontrollere og sikre at økonomioppfølgingen av budsjett og regnskap er i henhold til eksternt og internt lov- og regelverk for økonomioppfølging i kommunene.
Utarbeidelse av økonomiplan, årsbudsjett og rapportering med web løsning i samarbeid med eget team og rådmannens ledergruppe, og kommunens øvrige ledere.
Oppfølging og kvalitetssikring av vertskommunesamarbeid.
Utarbeide økonomiske analyser for driften av kommunen.
Presentasjoner.
Delta i årsoppgjøret i kommunen, herunder avstemminger og andre forefallende arbeidsoppgaver i organisasjonen må påregnes.
Kvalifikasjoner:
Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, fortrinnsvis master eller minimum bachelor innen for økonomi og administrasjon.
Gode IKT-kunnskaper, med evne til å håndtere ulike fagsystemer og gode kunnskaper i Excel.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner og/ eller større virksomheter.
Personlige egenskaper
Selvstendig, effektiv og nøyaktig.
Analytisk og strukturert.
Evne til raskt å sette seg inn i ulike problemstillinger og finne gode løsninger.
Gode samarbeidsevner, omgjengelig og ansvarsbevisst og har høy grad av integritet.
Trives i rollen som formidler av kunnskap og trygg i samhandling med ledere og kollegaer.
Personlig egnethet hvor evnen til å kommunisere muntlig og være engasjert i arbeidet vil bli vektlagt.
God egendriv med evnen til å se sammenhenger i systemer og organisasjonen.
Vi kan tilby:
Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.
Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise er sentrale styringssystemer).
Fleksitidsordning.
Kontorplass i nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner og ulike former for stillerom.
Adgang til treningsrom.
Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.
Kantine.
Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP.
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.noVi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering. Link til søknadsskjema:For mer informasjon kontakt: , Tove Elisabet Holte, Mobil Logg inn for å se kontaktinformasjon