Om stillingen
Vi ser etter deg som har kompetanse og interesse innenfor lønnsprosesser. Du motiveres av å kombinere driftsoppgaver med prosjektarbeid og utviklingsoppgaver. Er du nyutdannet med kompetanse innen digitalisering, prosess, effektivisering eller analyse er du også velkommen til å søke.
Vi leverer lønnstjenestene utbetaling, rapportering og refusjon fra en avdeling med rundt 40 engasjerte medarbeidere fordelt på to seksjoner. Ved opptak av nye kunder, tjenesteutvidelser samt teknologi- og prosessutvikling stiller vi med fagressurser. Vi er en del av DFØs lønnsdivisjon og leverer tjenester innen lønn og HR på SAP-plattform til statlige virksomheter. Tjenestene våre når flere enn 200 000 mottakere, som tilsvarer nær 90% av de som får lønn eller honorar i staten. Vi holder til i fine lokaler i Stavanger sentrum og er i dag nær 300 medarbeidere i et faglig sterkt, uformelt miljø med høy trivsel.
Du vil jobbe med
Arbeidsdagen er variert og inkluderer:
- fag- og systemoppgaver innen SAP-lønn
- prosjekt- og utviklingsoppgaver
- behandling og oppfølging av NAV-refusjon
- faglig brukerstøtte og -rettledning til statlige virksomheter
- deltakelse i faggrupper og effektiviseringsinitiativ
- opplæring internt og for kunder
Dine kvalifikasjoner
Til denne stillinga må du ha:
- mastergrad innen relevant fagområde og det er ønskelig med fordypning innen eks digitalisering, effektivisering, produksjon, prosess og/eller analyse. Bachelorgrad i tillegg til to års relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- god teknologisk forståelse
- kjennskap til tjenesteproduksjon
Det er positivt om du har:
- erfaring fra prosjektarbeid og/eller prosjektledelse
- erfaring med å implementere nye kunder
- erfaring med avansert Excel
Personlige egenskaper
Du tar initiativ, har godt humør, og trives i et uformelt miljø der kunnskaps- og kompetansedeling er en forutsetning for å lykkes. Du evner å kombinere høy fagligfaglig standard og presisjon med god serviceinnstilling. Du har høy faglig integritet, ønsker å utvikle deg over tid og er endringsvillig. Du trives med å jobbe i team, og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
Vi tilbyr
- spennende arbeidsoppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag – hos oss er du med på å bidra til effektiv ressursbruk i staten
- et stort fagmiljø med dyktige kollegaer, muligheter for relevante kurs og sertifiseringer
- en stabil arbeidsgiver med fleksibel arbeidstid (inkludert sommertid), gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
- lyse og moderne lokaler i Mediegården i Stavanger sentrum
- medlemskap i en av landets beste pensjonsordninger, . Vi trekker 2 prosent av lønnen din som innskudd til pensjonssparing, og i tillegg betaler DFØ et innskudd. I Statens pensjonskasse tilbys du dessuten svært gode pensjons- forsikrings- og boliglånsordninger.
Les mer om godene ved å jobbe i staten på . Stillingen lønnes som førstekonsulent eller rådgiver fra 491 200 til kr 543 500 per år, avhengig av kompetanse og erfaring. Ved ansettelse er det 6 måneders prøvetid. Den som blir tilbudt stillingen må legge frem en utvidet politiattest.
Mangfold i DFØ
I DFØ tror vi at mangfold gir oss bredere perspektiver, og at medarbeidere med ulik livserfaring og fagkombinasjoner vil gjøre oss i stand til å finne enda flere gode løsninger på våre oppdrag. Vi oppfordrer derfor alle til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke selv om du ikke kan vise til en sammenhengende yrkeskarriere. Våre lokaler er universelt utformet, og vi legger forholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Hvis du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en kan du bli positivt særbehandlet hvis du krysser av for dette når du søker stillingen. Vi vil invitere minst én kvalifisert søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandlet på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les mer om dette på .
Vil du vite mer?
Dersom du vil ha mer informasjon om stillingene, kan du gjerne ta kontakt med avdelingsdirektør Kurt Harald Aase på telefon 909 21 315 eller seksjonssjef Hilde Grude på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Andre opplysninger
Alle som søker stillingen må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attester. Vitnemål og/eller karakterutskrifter henter du fra vitnemålsportalen i Jobbnorge. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra NOKUT. Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Det er viktig at du viser hvordan din kompetanse fyller kriteriene som er beskrevet i annonsen.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.