Om enheten
Legevakten er lokalisert på Helsehuset i Indre Østfold Kommune. Legevakten er et vertskommunesamarbeid mellom Indre Østfold, Marker og Skiptvet kommuner og dekker et vaktdistrikt for ca 53 000 innbyggere. Legevakten er en del av den akuttmedisinske kjeden. Legevakten er bemannet døgnkontinuerlig med sykepleiere, fagarbeidere, paramedic, samt leger deler av døgnet. Legevaktssentralen betjener telefon 116 117. Legevakten er organisert med egen avdelingsleder i 100 % stilling, legevaktsoverlege i 20% stilling og sykepleier 1 (fagsykepleier) i 50 % stilling kombinert med turnusarbeid. Legevakten drifter også legevaktsbil som er bemannet med sykepleier/paramedic og kjørelege.
Legevakten er en avdeling som er underlagt enhet Primærhelse. Enheten består i tillegg til legevakten av døgnavdelingen, fengselshelsetjenesten og beredskapsavdeling. Døgnavdelingen er lokalisert på Helsehuset og består av fagteamene palliasjon, rehabilitering, korttid og KAD. Fengselshelsetjenesten består av helsetilbud for innsatte ved Eidsberg fengsel (Mysen) og Trøgstad fengsel (Havnås). Beredskapsavdelingen håndterer for tiden oppfølging av korona og flyktninghelsetjeneste. Det er et nært samarbeid mellom avdelingene i enheten.
Om stillingen
Vi søker en fremoverlent og samlende avdelingsleder, med stå - på vilje og sterk interesse for legevaktsarbeid. Vi ønsker akkurat deg som spiller på lag med de ansatte, involverer, inspirerer og motiverer. Avdelingsleder vil være sentral i å bygge et godt arbeidsmiljø, et sterkt fagmiljø, og utvikle avdelingen videre i tråd med kommune - og spesialisthelsetjenestens overordnende planer. Avdelingsleder rapporterer direkte til enhetsleder.
Avdelingsleder har personalansvar for ca 20 årsverk sykepleiere/paramedisinere/annet helsepersonell, fordelt på ca 45 ansatte i varierende stillingsstørrelse. Per d.d. er det konstituert avdelingsleder i stillingen, og denne lyses nå ut fast.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av:
- Oppfølgings- og resultatansvar for fag, økonomi og personell i avdelingen
- Kontinuerlig kvalitets- og forbedringsarbeid jf forskrift om ledelse og kvalitetsforbedring i helsetjenesten
- Jobbe for trygge og gode pasientforløp for innbyggerne
- Delta i ulike samhandlingsarenaer internt i kommunen og med eksterne samarbeidspartnere
- Sørge for et godt arbeidsmiljø
- Delta i ledergruppen til enhet primærhelse
- Oppfølging av akuttforskriften
- Videreutvikling av legevakt og legevaktsbil
- Klagesaksbehandling
- Avvikshåndtering i compilo
Kvalifikasjoner
Må ha:
- Bachelor i sykepleie med norsk autorisasjon, fortrinnsvis med videreutdanning i akuttmedisin eller allmennsykepleie
- Ledererfaring med personalansvar
- Lederutdanning eller påbegynt utdanningsløp
- Erfaring fra spesialist - og kommunehelsetjenesten
- God kjennskap til legevaktsdrift
- God kjennskap til den akuttmedisinske kjede
- Kjennskap til gjeldende og aktuelt lovverk, forskrifter og øvrige retningslinjer
- Gode norskkunskaper, muntlig og skriftlig
- Personlig egnethet vil vektlegges
Bør ha:
- Gode IKT kunnskaper
- God kjennskap til kommunal forvaltning
- God kjennskap til fagsystemene GAT, compilo, Pridok, Websak, Office 365 m.m
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- har evne til å vurdere ulike utfordringsbilder
- evner å igangsette og gjennomføre gode og helhetlige prosesser
- har gode samarbeidsevner
- har evne til gjennomføre endring og omstilling
- liker et høyt arbeidstempo
- er selvstendig, og tør å ta beslutninger innenfor gitt handlingsrom
- er fleksibel og liker å jobbe variert
- har god relasjonskompetanse
Vi tilbyr
- En flott personalgruppe å være leder for
- Utfordrende og givende arbeidshverdag
- Varierte arbeidsoppgaver
- Mulighet for å være med og påvirke tjenestene i en nyetablert kommune i vekst
- Mulighet til videreutvikling
- Trivelig arbeidsplass med god takhøyde
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
For spørsmål om stillingen kan du kontakte:
Enhetsleder Kjersti Aadalen, mobil: Logg inn for å se kontaktinformasjon,epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Generelle opplysninger
Søknad, CV og vedlegg må sendes elektronisk via lenke på denne siden, "Søk stillingen".
Ved spørsmål om utfylling av elektronisk søknad kan Jobbnorge kontaktes på tlf.: Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Indre Østfold kommune er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke hos oss.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.