Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Enheten HR bemanning har 30 ansatte og består av fire avdelinger: Arbeidsinkludering, Bemanningstjenester, Yrkesopplæring og Gjenbruk. HR bemanning er organisatorisk underlagt HR konsern og tilhører Byrådsavdeling for arbeid, sosial og bolig.Bemanningstjenester er Bergen kommune sitt interne bemanningsbyrå og består av 11 administrativt ansatte. Avdelingen ansetter og administrerer ringevikarer og heltidsvikarer for å dekke kommunes midlertidige bemanningsbehov. Avdelingen sysselsetter 54 fast ansatte vikarer i 100% stilling og 115 ringevikarer. Disse dekker hovedsakelig vikaroppdrag i barnehage, men avdelingen har også ambisjoner om å kunne dekke et større vikarbehov innen kommunehelsetjenesten på sikt.Vi er på jakt etter en motivert og utviklingsorientert avdelingsleder som vil jobbe for å oppnå avdelingens og byrådets mål og ambisjoner for Bemanningstjenester. Arbeidet med å videreutvikle avdelingen vil kreve utstrakt samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og på tvers av byrådsavdelinger. I tillegg til å inneha nødvendige faglige kvalifikasjoner, må søker være god på relasjonsbygging og ha evnen til å skape tillit i møte med ledere og ansatte på alle nivå i kommunen.Bemanningstjenester er under omorganisering. Det tas derfor forbehold om eventuelle endring i arbeidsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
Daglig ledelse og organisering av oppgaver i avdelingen
Lede arbeidet med å videreutvikle avdelingen på operativt og strategisk nivå
Personal- og økonomiansvar
Utvikle og iverksette tiltak for å nå byrådets målsettinger
Rekruttere kvalifisert arbeidskraft for å dekke ulike bemanningsbehov
Styrke kvalitetsarbeidet i avdelingen, herunder utarbeidelse av prosedyrer
Rapportere til enhetsleder og inngå i enhetens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver tilknyttet daglig drift må påregnes ved behov
Kvalifikasjoner
Relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole, fortrinnsvis på masternivå. Utenlandsk utdannelse må være NOKUT-godkjent.
Relevant ledererfaring med personalansvar
Bør ha erfaring med vikarhåndtering av en viss størrelse
Fordel med kjennskap til økonomirapportering og -oppfølging.
Fordel med prosjektledererfaring
Fordel med erfaring fra utviklings og endringsarbeid i komplekse organisasjoner
Gode digitale ferdigheter og evnen til å sette seg raskt inn i nye systemer. Fordel med erfaring fra kommunens systemportefølje.
Gode HR kunnskaper og kjennskap til relevant lov og avtaleverk
Du må ha god forretnings- og organisasjons forståelse
Personlige egenskaper
Du har evne til å motivere og engasjere dine ansatte
Du er god på å samarbeide og å skape gode relasjoner med ansatte og samarbeidspartner
Du er systematisk og analytisk med en ryddig arbeidsmetodikk
Du har god gjennomføringsevne
Vi tilbyr
En spennende og krevende stilling i en avdeling i utvikling
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.
Vi utvider våre team i Drammen/Hokksund/Kongsberg, og søker energimontører! Nettpartner er en av Norges ledende entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Vi