Om stillingen
Hos Statsforvalteren i Innlandet er det ledig fast stilling innen økonomifeltet på vergemålsområdet.
Oppgaver vil være saksbehandlingsoppgaver innen økonomifeltet på vergemålsområdet. Den som tilsettes skal kunne arbeide bredt innen økonomifeltet. Det innebærer saksbehandling vedrørende mange og ulike oppgaver som vergeregnskap, kontroll og veiledning av vergenes økonomistyring, arbeid med agresso/Unit4, opprettelse av kapitalkonto, ut,- og innbetalinger til/fra kapitalkontoer, utbetaling av vergegodtgjøring mm.
Stillingen har kontorsted på Hamar. Det er anledning til å arbeide deler av arbeidsuken fra hjemmekontor.
Kvalifikasjoner
Vi søker etter deg som har økonomiutdannelse på bachelornivå eller tilsvarende. Lang praksis med økonomioppgaver kan kompenserer for manglende formell utdannelse. Nyutdannete kan være aktuelle.
For at du skal lykkes i stillingen er det viktig at du både er selvstendig, men også er god på samarbeid. Du må ha gode evner i bruk av digitale verktøy og evne til å arbeide effektivt, strukturert og målrettet.
Søkerne vurderes utfra kvalifikasjoner, praksis og personlige egenskaper. De første 6 månedene er prøvetid.
Om vergemålsenheten
Avdelingen har ca 20 ansatte og er plassert i virksomhetsområde beredskap, vergemål, justis, kommunal og regional samordning. Vergemålsenheten er lokal vergemålsmyndighet i Innlandet. Avdelingens hovedoppdrag er å opprette vergemål og å oppnevne verger og representanter, administrere løpende vergemål, herunder samtykke til disposisjoner som kjøp og salg av eiendom, arv og skifte, odelssaker m.m. En hovedoppgave er videre å forvalte midler på vegne av personer under vergemål samt å rekruttere, lære opp og føre tilsyn med verger og representanter. Som førstelinjetjeneste har enheten også ansvar for å veilede publikum om vergemålsordning og de private alternativene til vergemål. Enheten har utstrakt kontakt med samarbeidspartnere som blant annet NAV, leger og helsepersonell samt domstol, politi og advokater. Vi prosederer saker om fratagelse av rettslig handleevne for domstolen. For mer informasjon om vergemålsordningen se våre nettsider eller www.vergemal.no.
Hva kan du forvente som ansatt?
Som ansatt hos oss vil du få utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og bredt tverrfaglig arbeidsmiljø.
- Arbeidsmiljøet er preget av høy kompetanse, engasjement og faglig spennende oppgaver.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, lån- og forsikringsordninger.
- Vi har fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor.
- Personalpolitikken vår er familievennlig og fleksibel.
- Vi har moderne kontorlokaler og du kan trene i arbeidstiden.
Avlønning som rådgiver stillingskode 1434, rådgiver, lønnsspenn 500.000 - 575.000, avhengig av kvalifikasjoner. Høyere avlønning kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte kandidater.
Vi ønsker mangfold
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Ønsker du å vite mer?
Nærmere opplysninger om stillingen kan du få av avdelingsdirektør Bernard Caspari tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon / Logg inn for å se kontaktinformasjon, eller på e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden. Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.
Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.