<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Rådgiver - økonomi Statsforvalteren i Innlandet

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Om stillingen

Hos Statsforvalteren i Innlandet er det ledig fast stilling innen økonomifeltet på vergemålsområdet.

Oppgaver vil være saksbehandlingsoppgaver innen økonomifeltet på vergemålsområdet. Den som tilsettes skal kunne arbeide bredt innen økonomifeltet. Det innebærer saksbehandling vedrørende mange og ulike oppgaver som vergeregnskap, kontroll og veiledning av vergenes økonomistyring, arbeid med agresso/Unit4, opprettelse av kapitalkonto, ut,- og innbetalinger til/fra kapitalkontoer, utbetaling av vergegodtgjøring mm.

Stillingen har kontorsted på Hamar. Det er anledning til å arbeide deler av arbeidsuken fra hjemmekontor.


Kvalifikasjoner

Vi søker etter deg som har økonomiutdannelse på bachelornivå eller tilsvarende. Lang praksis med økonomioppgaver kan kompenserer for manglende formell utdannelse. Nyutdannete kan være aktuelle.

For at du skal lykkes i stillingen er det viktig at du både er selvstendig, men også er god på samarbeid. Du må ha gode evner i bruk av digitale verktøy og evne til å arbeide effektivt, strukturert og målrettet.

Søkerne vurderes utfra kvalifikasjoner, praksis og personlige egenskaper. De første 6 månedene er prøvetid.


Om vergemålsenheten

Avdelingen har ca 20 ansatte og er plassert i virksomhetsområde beredskap, vergemål, justis, kommunal og regional samordning.  Vergemålsenheten er lokal vergemålsmyndighet i Innlandet. Avdelingens hovedoppdrag er å opprette vergemål og å oppnevne verger og representanter, administrere løpende vergemål, herunder samtykke til disposisjoner som kjøp og salg av eiendom, arv og skifte, odelssaker m.m. En hovedoppgave er videre å forvalte midler på vegne av personer under vergemål samt å rekruttere, lære opp og føre tilsyn med verger og representanter. Som førstelinjetjeneste har enheten også ansvar for å veilede publikum om vergemålsordning og de private alternativene til vergemål. Enheten har utstrakt kontakt med samarbeidspartnere som blant annet NAV, leger og helsepersonell samt domstol, politi og advokater. Vi prosederer saker om fratagelse av rettslig handleevne for domstolen. For mer informasjon om vergemålsordningen se våre nettsider eller www.vergemal.no.

Hva kan du forvente som ansatt?

Som ansatt hos oss vil du få utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og bredt tverrfaglig arbeidsmiljø.

  • Arbeidsmiljøet er preget av høy kompetanse, engasjement og faglig spennende oppgaver.
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, lån- og forsikringsordninger.
  • Vi har fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor.
  • Personalpolitikken vår er familievennlig og fleksibel.
  • Vi har moderne kontorlokaler og du kan trene i arbeidstiden.

Avlønning som rådgiver stillingskode 1434, rådgiver, lønnsspenn 500.000 - 575.000, avhengig av kvalifikasjoner. Høyere avlønning kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte kandidater.

Vi ønsker mangfold
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.


Ønsker du å vite mer?

Nærmere opplysninger om stillingen kan du få av avdelingsdirektør Bernard Caspari tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon / Logg inn for å se kontaktinformasjon, eller på e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden. Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.

Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.





Om arbeidsgiveren

Om Statsforvalteren

Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylket. Vi skal arbeide for at statlig politikk kan bli fulgt opp i fylket. Vi har oppdrag fra 12 departementer og 9 direktorater og er organisert i 4 virksomhetsområder. Vi har sektorvise forvaltningsoppgaver som tilsyn, klagebehandling og veiledning, samt at vi skal bidra til et helhetlig perspektiv overfor kommunene. Fylkesmannen i Innlandet har hovedkontor på Lillehammer.

Vi er en kompetansearbeidsplass med 240 dyktige medarbeidere. Som statens representant ønsker vi å bidra til å bygge Innlandet sterkt.

Les mer om Statsforvalteren i Innlandet

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

1 ledig stilling

Se flere annonser

Vil du bidra med din kompetanse til vårt automasjonsmiljø?
25.05.2025 Tromsø
Er du klar for å bidra til å skape smarte, tekniske løsninger for fremtidens bygg? #TeamGK
25.05.2025 Skien
Vil du også bli en del av Norges største byggautomasjonmiljø?
Fortløpende Flere steder
Om oss I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan
11.05.2025 Trondheim
Om oss I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan
21.05.2025 Oslo
I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet
25.06.2025 Oslo
Nå har du mulighet til å forme fremtiden. I Bane NOR handler det om bærekraft, knutepunkt, og om å drive
27.05.2025 Flere steder
Jernbanen er på spor mot en ny fremtid. Fra å være mekanisk og manuell, er den i ferd med å
20.05.2025 Oslo
Vis alle 30.978 ledige stillinger

Fakta om Statsforvalteren i Innlandet