Barnevernstjenesten i Enebakk er på utkikk etter en ny kollega i fast stilling som barnevernskonsulent.
Opplysninger om stillingen og arbeidsstedet
Barnevernstjenesten er organisert under Kultur-, oppvekst- og skoleavdelingen. Vi er samlokalisert i Familiens hus sammen med PPT, NAV, Enhet for psykisk helse og rusarbeid, SLT og Helse barn og unge. Det legges stor vekt på tverrfaglig samarbeid innad i Familiens hus, og ut mot de andre tjenestene i kommunen. Det planlegges implementering av TIBIR i kommunen i løpet av 2024.
Som barnevernskonsulent hos oss blir du en del av en trivelig gruppe ansatte som består av to familieveiledere, 10 barnevernskonsulenter, kontorfaglig ressurs og leder. I denne oversiktlige tjenesten, vil du få mulighet til å jobbe med varierte oppgaver og alle deler av saksbehandlingen. Barn og familiers medvirkning er en forutsetning for det arbeidet barnevernstjenesten gjør, og gjennomføring av samtaler med barn, ungdom og foreldre vil være en stor del av din hverdag. Du må like å formidle deg skriftlig så vel som muntlig for å ivareta dokumentasjonskravene i barnevernsloven. Videre vil gjennomføring av tverrfaglige samarbeidsmøter, og å stille som kommunens partsrepresentant i rettssystemet være sentrale oppgaver for deg som barnevernskonsulent.
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- 3-årig relevant høgskoleutdanning fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
- Gyldig politiattest
I tillegg ønsker vi deg som har:
- Evne til å vise initiativ og etablere tillitsforhold til barn, foreldre, kollegaer og samarbeidspartnere
- Er fleksibel og har høy arbeidskapasitet
- Kan jobbe systematisk og selvstendig
- Har erfaring fra saksbehandling i barnevernstjenesten
Noe ettermiddag og kveldsarbeid må regnes med.
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.
Som ansatt i Enebakk kommune tilbyr vi deg:
- Veiledning individuelt og i gruppe (prosessveiledning av ekstern veileder)
- Allsidige arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling og endring
- Barnevernstjenesten legger stor vekt på kompetanseheving og faglig utvikling
- Avtale om bruk av fleksitid
Ta gjerne kontakt med oss for en uformell samtale om hvordan det er å jobbe i tjenesten.
Tilsetting skjer på de vilkår som kommer frem av gjeldende lover og avtaler. God pensjonsordning i KLP.
For nærmere informasjon om stillingen, kontakt barnevernleder Mariann Langleite på Logg inn for å se kontaktinformasjon
Søknadsfrist: 21.01.2024
Attester og vitnemål medbringes ved et eventuelt intervju.
I henhold til offentleglova § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon