Oslo VO Rosenhof har som visjon å legge til rette for økt sosial mobilitet. Skolen gir et bredt opplæringstilbud til voksne innvandrere, og har ca. 2500 deltakere og rundt 200 ansatte. Skolen er lokalisert i tre bygg sentralt plassert i Oslo. Vårt oppdrag er å tilby relevant opplæring av høy kvalitet tilpasset deltakernes behov og læreforutsetninger for å øke deltakernes muligheter og forutsetninger for å lykkes i det norske samfunnet.
Vi lyser ut en fast stilling som fagkonsulent med ansvar for HR og lønn ved Oslo VO Rosenhof.
Stillingen er ledig f.o.m 1.februar. Fagkonsulenten har primært ansvar for HR og lønn, men kompetanse innenfor økonomi er også relevant til stillingen.
Stillingen er underlagt Administrasjonsavdelingen.
Arbeidsoppgaver
HR-relaterte oppgaver:
- Bistå avdelingslederne med rekrutteringsprosesser jf rutine og utarbeide kontrakter
- Kompetansevurdering og ansiennitetsberegning for nye ansatte
- Behandle og registrere saker/søknader om fravær, ferie, pensjon ol.
- Delansvar for å utarbeide, kvalitetssikre og endre rutiner, innenfor fagområdet
- Utarbeide relevant informasjon, presentasjoner og ved behov gi opplæring til ledere og ansatte, innen fagområdet
Lønn - oppgaver:
- Registrere variabelt lønn
- Innhente, utarbeide/lage lønnsrapporter. Distribuere lønnsrapporter til ledere og følge opp tilbakemeldinger som kommer fra ledere til lønn om rapporten
- Følge opp, løse og avslutte saker som meldes til avdelingen av ledere og ansatte
- Delansvar for å utarbeide, kvalitetssikre og endre rutiner, innenfor fagområdet
- Utarbeide relevant informasjon, presentasjoner og ved behov gi opplæring til ledere og ansatte, innen fagområdet
Diverse administrative oppgaver:
- Administrative oppgaver delegert fra skolens ledelse
- Ta delansvar for hele oppgaveporteføljen innen HR og lønn og bistå administrasjonsleder med å løse oppgaver i felleskap
- Registrere, forvalte og arkivere saker i Websak
- Det forventes at konsulenten setter seg godt inn i både etaten sine og lokale rutiner og prosedyrer
Økonomi
Ved behov bistå med fakturering og rapportering
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelornivå innen HR og administrasjon, evnt HR og økonomi
- Erfaring med relevante HR og lønnssystemer som Unit4 HR, Unit4 økonomi, Websak, Kompass mm.
- Erfaring fra tilsvarende stilling ved Osloskolen er ønskelig
- Gode digitale ferdigheter
- God system- og rolleforståelse
- Gode muntlige og skriftlige ferdigheter i norsk
Personlige egenskaper
- Imøtekommende, serviceinnstilt og en god kommunikator med både ledere og kollegaer
- Strukturert, analytisk og ansvarsfull
- Fleksibel, nøyaktig og løsningsorientert
- Evner til å se helheten så vel som detaljer
- Samarbeider godt med kollegaer og jobber godt både i team og selvstendig
- Ser mulighetene i mennesker, mangfold, likeverd og inkludering
- Er utadvendt, engasjert og opptatt av å få frem det beste i folk
Vi tilbyr
- En mangfoldig og spennende arbeidsplass med god kultur for samarbeid og faglig utvikling
- Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
- Systematisk internopplæring, kurs og oppfølging
- Stilling som fagkonsulent med lønns- og ansettelsesvilkår fastsatt i lov- og avtaleverk i Oslo kommune
- Medlemskap i Oslo Pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Arijana Lleshi Hadri, Administrasjonsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Dynekilgata 10
0569 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon17
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.02.2024
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon