Synoptik Norge AS er med kjedene Brilleland og Interoptik den største optikeraktøren i Norge med 145 butikker landet rundt. Synoptik er et offensivt og vekstorientert selskap i kontinuerlig endring, og eies av Grand Vision, verdens største selskap innen optisk detaljhandel. Vi har et stort fagmiljø og gir mulighet for å gjøre internasjonal karriere.
Synoptik med kjedene Brilleland og Interoptik er i en spennende utvikling og styrker laget med flere fagspesialister. Som Content Manager vil du ha ansvaret for å løfte Brilleland og Interoptik sin digitale tilstedeværelse, gjennom å sikre relevant budskap og kanal. Du får ansvaret for å kontinuerlig utvikle, publisere og optimalisere innhold primært i våre digitale flater basert på analyser, markedsinnsikt, nye produkter og kampanjer, nyhetsbildet etc. Stimulere til økt salg og forbedret kundeopplevelse for nye og eksisterende kunder. Utvikle og distribuere trafikkdrivende og engasjerende innhold i alle digitale flater iht definerte målsettinger. Sikre at Interoptik og Brilleland til enhver tid legger fremst i bransjen ift kundetilpasset kommunikasjon.
Hvem søker vi?
Den vi søker har en god penn, og skriver enkelt og forståelig om komplekse produkter og tjenester. Relevant utdannelse på Bachelor eller Master nivå og 3-5 års erfaring innen journalistikk eller innholdsmarkedsføring og digital kommunikasjon. Du har høy kompetanse innen bruk og utnyttelse av kommunikasjon og samhandling i digitale flater og en god formidlingsevne på sosiale/digitale mediers premisser. Du må kunne tilpasse kommunikasjonen til to kjeders merkevareplattform. Videre har du kjennskap til måling og rapportering fra webtrafikk og sosiale medier, samt erfaring med CMS og aller helst e-handelsløsninger.
Som person er du serviceinnstilt og proaktiv. Du er positiv og arbeidssom, har gode samarbeidsevner og liker å stå på i et hektisk og spennende miljø. Du er selvstendig og har høy operativ gjennomføringskraft.
Stillingen rapporterer til Customer Experience Manager.
Sentrale ansvarsområder:
- Viktig bidragsyter for innhold til vår digitale satsning
- Sikre et 360 fokus på innhold men tilpasset den enkelte kanal
- Skape innhold til kjedenes CRM aktiviteter
- Sikre at Interoptik og Brillelands merkevarestrategi er fundamentet i alle aktiviteter knyttet til digitale flater
- Ansvar for å optimalisere innhold for å generere trafikk til våre portaler og våre butikker
- Oppdatere og videreutvikle innhold for digitale og sosiale flater for Interoptik og Brilleland
- Operativt ansvarlig for Brilleland og Interoptik sin satsing i sosiale medier
- Ansvarlig for å skape innhold til employer branding tiltak
For nærmere informasjon om stillingen ta kontakt med Evy Nilsen, tlf 922 45 926 eller Ella Ravnanger, tlf 414 05 804 hos Nye og Kloke Hoder.
Søknadsfrist: 12. januar 2018
Søknadsfrist:12.01.2018
Arbeidsgiver:Synoptik Norge AS
Sted:Sandvika
Bransjer:Markedsanalyse,Markedsføring og annonsering,Medie- og innholdsproduksjon
Hentet fra:FINN
Se annonseMedium: Finn
Adresse: 1338 SANDVIKA