Arbeidsoppgaver:
- Lede arkivets daglige arbeid. Dette innebærer å lede og koordinere arbeidet og de ansatte i avdelingen, slik at man utnytter de samlede faglige ressurser best mulig og bidrar til kompetanseutvikling samt utvikling og vedlikehold av et godt arbeidsmiljø i arkivet.
- Stillingen rapporterer til direktør, og arkivlederen deltar aktivt i den strategiske ledelse av SAFH.
- Inneha faglig, personal og administrativt ansvar for arkivet og dets medarbeidere i henhold til gjeldende lover, forskrifter og regler.
- Sikre godt tverrfaglig samarbeid, og samarbeid på tvers av avdelingene/gruppene.
- Bistand til saksbehandlerne i bruken av arkiv- og elektronisk saksbehandlingssystem.
- Bidra til den faglige arkivstandarden.
- Håndtere mottak og behandling av all dokumentasjon etter gjeldende regelverk.
- Ansvarlig for samarbeidet med Helsedirektoratet om nytt saksbehandlingssystem.
- Delta aktivt i arkivets løpende arbeid.
Kvalifikasjonskrav:
- Søkere bør ha arkiv- eller bibliotekutdanning fra universitet/høyskole.
- Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning.
- Søkere bør dokumentere relevant lederutdanning og erfaring fra lederroller.
- Søkere bør ha generell arkivkunnskap og praksis innen elektronisk journalføring, særlig i statlig virksomhet
- Kjennskap til NOARK-basert journalføring og gjeldende lover og retningslinjer innen det arkivfaglige området.
- Erfaring fra tilsvarende arbeid vil bli tillagt avgjørende vekt.
Generelt gjelder:
Ønskede personlige egenskaper:
- Være tydelig og gjennomføringsdyktig.
- Være raus og samarbeidsvillig.
- Ha stor arbeidskapasitet.
- Være resultatorientert
- Kunne se utfordringer og bruke dem positivt.
- Ha en åpen og inkluderende lederstil og gode kommunikasjons egenskaper.
Vi ønsker en medarbeider som trives i en hektisk hverdag, som kan arbeide selvstendig og systematisk, samtidig som det kreves stor grad av samarbeidsevne i teamarbeidet.
Kontoret har daglig store mengder telefonhenvendelser som krever god og relevant service.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt å rekruttere og legge til rette for flere personer med redusert funksjonsevne og personer med innvandrerbakgrunn.
Som IA-virksomhet legger SAFH vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for personer med redusert funksjonsevne.
De ansatte i SAFH gis mulighet til å være fysisk aktive i arbeidstiden i inntil en time i uken. Treningslokale med apparater stilles til disposisjon. Tilbud om å delta på yogaklasse hver uke.
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Det er 6 mnd prøvetid. Det trekkes 2 % av brutto lønn til tariffestet pensjonsordning.
Snarlig tiltredelse
Nærmere opplysninger ved direktør Anne Herseth Barlo, tlf.: 21 52 97 10
Søknad (inklusiv CV, kopi av vitnemål og attester) sendes helst elektronisk tilima@safh.no,
eller på papir til
Statens autorisasjonskontor for helsepersonell
Postboks 8053 Dep.
0031 OSLO
Vi gjør oppmerksom på at søknadspapirer ikke returneres