Selskapet skal nå inn i en ambisiøs vekstfase, og i den anledning skal man styrke organisasjonen med en ny leder. Selskapet er i dag lokalisert i Bergen, men ettersom man nå vurderer størst markedspotensial i østlandsområdet, kan det være naturlig å etablere seg med en kommersiell organisasjon der.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Fullt ansvar for selskapet ihht Aksjeloven, inkl p&l
- Å etablere en visjon og et strategisk fundament i samarbeid med styret
- Å sette mål for organisasjonen og legge en plan for å nå disse målene
- Å sette opp / skape en helhetlig og hensiktsmessig organisasjon, med ett ansvarlig lederteam med tydelig mandat og myndighet
- Ha operasjonell styring av organisasjonen for å sikre oppnåelse av månedlige mål i en initiell fase ha ekstra fokus på salgsorganisasjonen
- Bygge opp organisasjonen ihht de planer som legges, både på kommersiell, teknisk, logistisk og administrativ side
- Drive alle forretningsutviklingsaktiviteter i landet
- Bygge et utpreget kundefokusert selskap med skyhøy kundetilfredshet og førsteklasses, langsiktige relasjoner
- Til enhver tid være en ambassadør for Cibes, ute i markedet, i faglige sammenslutninger, i forhold til konkurrenter, osv
- Til enhver tid sørge for å ha de rette verktøyene for analyse av virksomheten, ikke minst på markeds-/ og salgssiden
- Å utvikle ettermarkedet og hjemmeheismarkedet vil være spesielt fokusert
- Forestå / koordinere all rapportering til morselskap i Sverige
Erfaring og kvalifikasjoner
Ønsket utdanning
- Primært utdanning på minimum bachelor-nivå. Lengre relevant praksis kan kompensere for manglende formell utdanning
Ønsket erfaringsbakgrunn
5-10 års erfaring fra salg og salgsledelse
Dokumenterte resultater fra direkte salg
Erfaring fra konsumentmarkedsføring; forståelse for så vel tradisjonelt analoge, som digitale virkemidler og plattformer
Erfaring med relevante metoder for leadsgenerering
Vant til å jobbe i et miljø der forretningstankegang er sentral, og der man må kunne håndtere komplekse økonomiske, kommersielle og tekniske problemstillinger, og være i stand til å kommunisere dem på en forståelig måte.
Ønskede personlige ferdigheter:
Analytiske evner, fordi innhenting og tolking av datagrunnlag må være grunnlaget for de beslutninger man tar, og de satsinger man gjør med hensyn til geografi, demografi, mv
Svært gode kommunikasjonsevner, fordi det er nødvendig å ha førsteklasses kommunikasjon mot så vel kunder som samarbeidspartnere, og ikke minst internt
Iboende kundefokus, fordi kundens behov alltid vil stå som det viktigste
Lederegenskaper som gjør at man i tillegg til å være en drivende kraft i selskapet også setter og følger opp mål, individuelt og pr avdeling
I stand til å balansere behovet for framdrift med tålmodighet for å bygge langsiktige relasjoner
Svært gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner, både på norsk og på engelsk
Viktige personlige egenskaper:
Selvgående og vant til å organisere hverdagen på en normalt strukturert måte
Svært gode samarbeidsevner
En utpreget team-spiller med god interkulturell kompetanse
En positiv, iboende can do -holdning; fleksibel og løsningsorientert
Strategisk mindset og sterk kommersiell grunnholdning
Ambisiøs, men med god bakkekontakt
Selskapet tilbyr lønn, bonusavtale, bilordning og øvrige vilkår etter avtale. Reisevirksomhet må påregnes.
Spørsmål om stillingen kan rettes til Stein Holmsen, Hartmark Executive Search, tel Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Søknadsfrist: 28.10.2020
Adresse: 0010 Oslo