Orkla Confectionery & Snacks Norge består av de tidligere selskapene Nidar, Sætre og KiMs Norge. Selskapet har sterke posisjoner innen snacks, godteri og kjeks i Norge.
Vi utvikler, produserer og markedsfører kjente og kjære merker for kos og glede som f. eks. Nidar Favoritter, Stratos, Smash!, KiMs, Totenflak, Polly, Cheez, Café Bakeriet, Ballerina og Bixit.
Orkla Confectionery & Snacks Norge AS har ca 420 ansatte og produksjon i Trondheim og på Skreia. Hovedkontoret er på Skøyen i Oslo. Selskapet hadde i 2019 en omsetning på NOK 1.992 millioner. Mer informasjon finnes på www.orkla.no eller på merkesidene kims.no, nidar.no og saetre.no.
Selskapet inngår i Orkla-konsernet.
Vil du bygge din salgskarriere i et av Nordens største dagligvarekonsern? Vi søker en offensiv og analytisk Key Account Manager (KAM) til NorgesGruppen. Du vil ha totalansvar for 2-3 NorgesGruppen kjedeprofiler, der målet er å skape kategorivekst og et godt samarbeid med kundene. I et marked som er i stadig utvikling trenger vi en operativ og strategisk Key Account Manager (KAM) med sterk gjennomføringsevne. Hvis du trigges av å av å se muligheter, ikke lar deg stoppe av utfordringer, men har en energi og drive til å finne kreative og gode løsninger -- ja, da kan denne stillingen være noe for deg.
Det å jobbe som KAM i Orkla Confectionery & Snacks er en hektisk og morsom jobb! Det er telefoner, mailer og møter - ingen dag er lik. Med andre ord: høyt tempo! Sammen med forretningssjef skal du sikre gode avtaler med kunden, og du skal maksimere effekten av et godt sortiment og gode kampanjer. Du vil jobbe med produkter som Smash!, Safari og KiMs.
Du liker godt å samarbeide med kunden og andre nøkkelpersoner i selskapet. Du arbeider med hele verdikjeden, så allsidighet er en fordel. Du er med i et sterkt og målrettet team på tre personer hvor du vil ha totalansvar for utvalgte profiler i NorgesGruppen.
Mer konkret skal du i denne rollen:
• være sentral deltager i planlegging, analysearbeid og gjennomføring av de sentrale årsforhandlingene
• planlegge og lede forhandlingene med dine profiler
• planlegge og gjennomføre salgsarbeid mot egen kunde slik at salgsmålsetningene oppnås
• utarbeide analyser til bruk overfor kjede og internt
• delta i kategoriprosjekter i samarbeid med kunde
• planlegge og iverksette aktiviteter med kunde
• bistå i lanseringsprosesser med forberedelse og presentasjon til kunde
• bidra til å utarbeide internkommunikasjon for salgsapparatet og øvrige relevante miljøer
• delta aktivt i innovasjonsprosjekter og øvrige interne prosesser etter selskapets behov
Skal du lykkes i denne rollen bør du tørre å tenke annerledes og være nysgjerrig. Du bør ha en kommersiell legning, god forretningsforståelse og gode evner til å bygge og utvikle relasjoner. Og du må ha en positiv innstiling og godt humør. Det er en fordel om du har 3-5 års relevant erfaring fra salg og/eller marketing i store merkevareorganisasjoner, gjerne fra FMCG. Det er fint om du har høyere utdanning innen økonomi/ markedsføring. Kan du vise til demonstrert erfaring/ forståelse for strategisk & operativ kundebehandling er dette et absolutt pluss.
Vi kan love deg et spennende og fremoverlent arbeidsmiljø med dyktige kollegaer. Du vil få gode betingelser når det gjelder lønn, pensjon og forsikring. Hovedkontoret på Skøyen (Oslo) er nytt og moderne hvor du vil få tilgang til treningsfasiliteter og bedriftsidrettslag. Du vil også få tilgang på våre bedriftshytter og ikke minst har du tilgang til verdens beste godteri, snacks og kjeks.
KONTAKTINFORMASJON:
For ytterligere informasjon om stillingen kontakt forretningssjef Per Ottar Grotle (mob Logg inn for å se kontaktinformasjon) eller HR direktør Linda Keller (mob Logg inn for å se kontaktinformasjon).
Søknadsfrist:tirsdag 10. august 2021
NB! Det er kun søknader hvor det er lagt ved søknadsbrev, vitnemål og attester som vil bli vurdert.
Slik søker du:
Vennligst klikk på lenken og følg trinnene for å opprette en profil og søke på stillingen.
Orkla - A Home to Grow
Orkla er et unikt merkevareselskap med et sterkt fotavtrykk i Norden, og Europa. I Orkla får man jobbe med sterke lokale merkevarer i et voksende internasjonalt konsern, noe som gir våre ansatte muligheten til å virkelig gjøre en forskjell og se resultatet av deres arbeid. I Orkla tenker vi globalt, samtidig som vi er opptatt av å utvikle lokale løsninger som imøtekommer kundens og forbrukers behov.
Adresse: Oslo