Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon6 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon47 Presentasjon av stillingen:
Kundesenteret har i dag ca. 33 årsverk og inngår i saksbehandlingsavdelingen i Lånekassen. Kundesenteret er Lånekassens ansikt utad og hjelper våre kunder med smått og stort.
Vi gir veiledning i og svarer på spørsmål om regelverket for lån og stipend. I tillegg veileder vi kundene i hvordan de praktisk går frem for å benytte seg av våre tilbud.
I Lånekassen vil du møte en digitalisert og innovativ virksomhet. Vi jobber med å gjøre utdanning mulig for alle, og dette gjør vi gjennom bruk av ny teknologi og tverrfaglig samarbeid. Vi holder til i moderne lokaler i nybygg på Helsfyr i Oslo.
Vi søker nå etter to blide kundebehandlere.
Arbeidsoppgaver
Informasjon og veiledning til kunder på telefon og via e-post.
- Det meste av arbeidshverdagen består av telefonhenvendelser. I samtalene får du brynet deg på å forklare våre ordninger og brukerløsninger på en forståelig måte. For å lykkes kreves det at du er god til å kommunisere, og at du kan tilegne deg solid forståelse av regelverk og datasystemer. I denne jobben er du aldri utlært, og det er nettopp det som gjør den spennende og utfordrende!
- Vi ønsker at du bidrar aktivt for å være med på å skape en god arbeidshverdag og bidra til utvikling av Kundesenteret.
Vi tar forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på engelsk.
- Erfaring med en-til-en-informasjonsarbeid, gjerne fra offentlig sektor.
- Gode digitale ferdigheter.
- Fullført bachelorgrad fra universitet eller høyskole.
Kjennskap til utdanningssektoren vil være en fordel.
Personlige egenskaper
For å trives i denne jobben er det helt avgjørende at du får energi av å snakke med mennesker, og at du liker å snakke i telefon.
I tillegg må du være:
- tålmodig og serviceinnstilt
- effektiv, uten at det går på bekostning av høy kvalitet
- dyktig på å formidle komplekse budskap på en forståelig måte
- trives i et hektisk miljø
- i stand til å lære og sette deg inn i datasystemer og regelverk
Vi legger vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Samfunnsnyttige arbeidsoppgaver i helt nye og moderne lokaler på Helsfyr med treningsrom, god personalkantine og en fantastisk utsikt
- Et sosialt og hyggelig arbeidsmiljø hvor trivsel og samhold er i fokus.
- God opplæring og oppfølging.
- Lønn som 1408 førstekonsulent i lønnstrinn 45 -- 53, for tiden kr 425 600 -- 483 700 (lønnsramme 21, alternativ 8), avhengig av utdanning og erfaring. For særskilt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Det trekkes to prosent av lønnen, som gir medlemskap i Statens pensjonskasse med gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger.
For å sikre at du blir tatt i betraktning, ber vi deg legge ved vitnemål og attester elektronisk i søknaden.
Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju. Kandidater som blir invitert til intervju vil få tildelt en caseoppgave som må gjennomføres i forkant av intervjuet.
Originaler/bekreftede kopier av vitnemål må framvises på første arbeidsdag.
I Lånekassen er vi opptatt av å finne de gode og smarte løsningene. De tror vi at vi best kommer fram til når våre kollegaer representerer et tverrsnitt av befolkningen, med ulik kompetanse, livserfaring, alder, kjønn, legning, etnisk bakgrunn og funksjonsevne. Vi sørger for at du får tilrettelegging dersom det er behov for det. Dersom vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil minst én søker i hver av disse gruppene bli kalt inn til intervju. For å bli vurdert som søker fra disse gruppene, må du oppfylle visse krav, og vi oppfordrer deg til å melde fra om dette ved å krysse av for det i jobbsøkerportalen. Disse opplysningene kan bli brukt anonymisert til statistikkformål som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadsskjemaet. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Ingvill Nygård Bojer, Leder kundesenter, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lånekassen
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon47
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.11.2021