I Lånekassen er vi opptatt av at tjenestene våre er enkle og intuitive å bruke. Både kundene som mottar lån og stipend, de som betaler tilbake studielånet, og ansatte ved lærestedene skal oppleve at deres møte med Lånekassens tjenester er lagt til rette for dem. Og våre kunde- og saksbehandlere skal møte intuitive og brukervennlige arbeidsverktøy når de er på jobb.
Les mer om avdelingen her:
Slik ser vi for oss at du er
Det er ikke så nøye for oss om du kaller deg interaksjonsdesigner eller UX-designer, vi ser etter deg som forstår hvilken avgjørende rolle kundeorientert design spiller i utvikling av digitale tjenester. Du er god på å se det store bildet, og evner å kombinere brukerbehov og virksomhetsbehov for å utvikle gode tjenester for kundene.
Du er god på å motivere og spille andre gode, og trives med å ta mer overordnet ansvar, samtidig som du gjerne jobber operativt, og du jobber like godt i team som på egen hånd. Du vet også at rollen som UX-lead krever et godt og tett samarbeid med andre fagmiljøer, og du er nysgjerrig og lærevillig i møte med andre fagfelt.
Arbeidsoppgaver
- lede UX-arbeidet i Lånekassen
- bidra til en god og helhetlig kundeopplevelse for våre kunder
- designarbeid i alle faser av utviklingsarbeidet fra innsikt til implementering
- sikre enhetlig design i samsvar med grafisk profil, designsystem og krav til universell utforming
- interaksjonsdesign og produksjon av grafiske elementer
- planlegge og gjennomføre innsiktsarbeid for å kartlegge kunde- og virksomhetsbehov
- gjennomføre kundeintervjuer, prototyping og brukertesting.
Kvalifikasjoner
Du må ha
- relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen interaksjonsdesign
- bred erfaring med interaksjonsdesign
- bred erfaring med utvikling av digitale produkter og tjenester
- bred erfaring med kartlegging og systematisering av brukerbehov og erfaring med brukertesting
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Det er en fordel om du har kjennskap til offentlig sektor.
Vi legger vekt på personlig egnethet.
Hvorfor jobbe i Lånekassen?
Vi har et stort hjerte for samfunnsoppdraget – å gjøre utdanning mulig! Vi lover deg utfordrende arbeidsoppgaver i et innovativt og engasjerende miljø, dedikerte og dyktige kollegaer, og et godt arbeidsmiljø. Vi lærer stadig av hverandre, og du får en meningsfull jobb. Vi har ikke det største UX-/tjenestedesignmiljøet, og det vil si at hos oss får du mye ansvar og stor mulighet for å sette ditt avtrykk på leveransen.
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og tilpasse tjenestene og løsningene våre for en stadig mer mangfoldig kundegruppe, og et godt brukergrensesnitt i en smidig brukerreise er avgjørende for en god brukeropplevelse.
Stillingen vil inngå i seksjon for prosess og brukeropplevelse, med 11 ansatte, som er organisert i utdanningsstøtteavdelingen. Denne avdelingen har ansvar for utvikling i Lånekassen, fra arbeid med ideer, analyse og utredning av nye muligheter, til implementering av ulike utviklingstiltak innen tjenesteinnovasjon og utvikling av utdanningsstøtteordningene.
Ellers kan vi tilby
- engasjerte kolleger som utfordrer deg
- mulighet for formell kompetanseheving/faglig påfyll
- fleksibel arbeidstidsordning
- mulighet for trening i arbeidstiden
- arbeidssted i Oslo, i helt nye lokaler på Helsfyr
- lønnsplassering som 1364 seniorrådgiver i lønnstrinn 70–79 med lønnsspenn på kr 650 300 til kr 801 300. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Det trekkes to prosent av lønnen, som gir medlemskap i Statens pensjonskasse med gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag der man både kan jobbe hjemmefra og på kontoret. Lånekassen tester ut en hybrid arbeidshverdag der vi jobber tre dager på kontoret og to dager fleksibelt.
For å sikre at du blir tatt i betraktning ber vi deg skrive søknad på norsk, og legge ved vitnemål og attester elektronisk i søknaden.
I Lånekassen er vi opptatt av å finne de gode og smarte løsningene. De tror vi at vi best kommer fram til når våre kollegaer representerer et tverrsnitt av befolkningen, med ulik kompetanse, livserfaring, alder, kjønn, legning, etnisk bakgrunn og funksjonsevne. Vi sørger for at du får tilrettelegging dersom det er behov for det. Dersom vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil minst én søker i hver av disse gruppene bli kalt inn til intervju. For å bli vurdert som søker fra disse gruppene, må du oppfylle visse krav, og vi oppfordrer deg til å melde fra om dette ved å krysse av for det i
jobbsøkerportalen. Disse opplysningene kan bli brukt anonymisert til statistikkformål som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadsskjemaet. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Øyvind Lind Kvanmo, Fungerende leder FU og PU,
Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:LånekassenReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon23Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 13.03.2022