Stendi Seniors utrykningstjeneste i Asker og Bærum betjener nærmere 3000 brukere av trygghetsalarm. Vår oppgave er å rykke ut ved mottatt alarm, vi rykker ut på varierende bistandsoppdrag til brukerne, gjør helsefaglige vurderinger og iverksetter nødvendige akutte tiltak på stedet. Utrykningstjenesten er bemannet av helsepersonell hele døgnet, og vi stiller høye krav til faglig kompetanse hos våre ansatte.
Vi tilbyr deg god opplæring, faglig kompetanseheving med eksterne og interne kurs samt ukentlig internundervisning.
Se gjerne vår kortfilm om Utrykningstjenesten i Asker og Bærum som er laget i samarbeid med NHO, Telenor og Stendi: Klikk her
Avdelingen vår ligger sentralt i Sandvika og betjener brukere i Asker og Bærum kommune. Alle transportmuligheter finnes like utenfor våre lokaler, og det er kun 15 minutters reisetid med tog til Oslo sentrum.
Arbeidsoppgaver:
I hovedsak består vårt arbeid i å rykke ut til brukere som har utløst sin trygghetsalarm. Ingen dager er like i denne tjenesten, og du vil møte på både små og store utfordringer i løpet av arbeidsdagen. Utrykningstjenesten gjør helsefaglige vurderinger hos hver enkelt bruker for å kartlegge akutt bistandsbehov. Øvrige helseinstanser kontaktes om nødvendig. Vi sørger for at brukerne blir ivaretatt og får den bistand de er i behov av. Gode helsefaglige vurderinger og omsorg for brukerne står sentralt i ethvert oppdrag. Vi er utstyrt med akuttsekker som inneholder utstyr til å gjennomføre akutte enkle medisinske prosedyrer og ta vitale målinger.
Om deg:
Vi ønsker oss helsepersonell med høy faglig kompetanse som er trygge på egne avgjørelse, har brukermedvirkning i fokus og evnen til å samarbeide i team. Du kan kommunisere tydelig og håndtere ulike medisinske utfordringer på forsvarlig vis. Samtidig som du er omsorgsfull, tålmodig og evner å holde roen i akutte situasjoner. Du innehar evnen til å fremstå profesjonelt og empatisk for å skape trygghet og tillit hos bruker, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere. I tillegg er du komfortabel med bilkjøring under alle føreforhold, bruk av digitale verktøy som Ipad, GPS og PC som er viktige verktøy i vår arbeidsdag. Sentralt i vår bedrift står verdiene: respekt, enkelthet, kunnskap og ansvar høyt.
Kvalifikasjoner:
- Helsefaglig utdanning med norsk autorisasjon som helsefagarbeider, sykepleier, vernepleier eller paramedic
- Førerkort klasse B. Våre kjøretøy er utstyrt med automatgir
- Beherske norsk skriftlig og muntlig godt.
- Gode IT ferdigheter. Erfaring med dokumentasjonssystemer som Profil og Gerica er en fordel.
Personlige egenskaper:
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter.
- Grunnleggende ferdigheter i bruk av GPS til navigering.
- Du er løsningsorientert, selvstendig og pålitelig.
- Du er trygg, tydelig og omsorgsfull.
- Du har evne til selvstendighet så vel som samarbeid.
Ledig stilling:
- 82% stilling - arbeid dag/aften og hver 3. helg. Oppstart etter avtale.
- 93% stilling - arbeid natt og hver 2. helg med mulighet for endring etter ønsker. Oppstart etter avtale.
- Vi søker også etter faste helgestillinger og tilkallingsvikarer/ekstravakter
Vi tilbyr:
- Godt arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
- Muligheten til å påvirke egen arbeidshverdag.
- Grundig opplæring.
- Veiledning, internundervisning og fagdager.
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
- Konkurransedyktig lønn.