Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er kommunens interne tjenesteleverandør. Etaten ivaretar konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver. UKE har fått i oppdrag å etablere en felles sentralisert lønnstjeneste for alle kommunens virksomheter i løpet av 2023. Vi har store ambisjoner for et sterkt fagmiljø og en effektiv lønnsproduksjon slik at over 50 000 ansatte og ca. 20 000 oppdragstakere årlig skal få riktig lønn til riktig tid i Oslo kommune.
UKE er organisert i fire seksjoner med til sammen 10 team i avdeling Lønns og Regnskapstjenester i UKE. I løpet av 2023 vil vi bestå av nærmere 150 medarbeidere. Vi søker nå etter tre fagkonsulenter / konsulenter til seksjon Fravær og refusjon, som kan være med å bygge opp og utvikle lønnstjenesten i kommunen.
Vi ser etter deg som motiveres av nye utfordringer og har interesse for eller erfaring med arbeid innen fravær og refusjon. Du må ha interesse for fag og faglig utvikling, både for deg selv og andre. Du må ha god kjennskap til digitalisering av arbeidsprosesser og gjerne til kontinuerlig forbedring, som vil bli viktig for lønnstjenesten i kommunen i årene fremover. Du må ha god faglig forståelse og vise til oppnådde resultater. Du bør ha god kjennskap til å jobbe med digitale verktøy og gjerne fra forbedringsarbeid, som vil bli viktig for lønnstjenesten i kommunen i årene fremover.
Arbeidsoppgaver
Fravær -og refusjonsbehandling i henhold til gjeldende prosesser og rutiner.Oppfølging av refusjonskrav, samt dialog med NAV relatert til dette.Anvende gjeldende regel- og avtaleverk i fravær- og refusjonsarbeidet.Bidra og være initiativtagende til at tjenestene UKE leverer har riktig og
avtalt kvalitet, slik dette er beskrevet i leveranseerklæring fra UKE til
virksomhetene vi leverer tjenester for.Utføre oppgaver i HR-systemet i henhold til kjøreplan og ta i bruk ny
funksjonalitet etter hvert som systemet blir videreutviklet.Svare ut henvendelser i brukerstøttesystemet vårt (Kompass) i henhold til
gjeldende rutiner og frister.
Fagkonsulent skal i tillegg:
Holde kurs og opplæring internt og eksternt innenfor fravær- og
refusjonsområdet.
Være initiativtagende og proaktiv innen digitaliserings- og forbedringsarbeid.
Utføre rapporterings- og avstemmingsoppgaver samt korrigere feil innen
fagområdet Bidra til videreutvikling av prosesser og rutiner innen fagområdet.
Kvalifikasjoner
Høyere utdanning innenfor HR, lønn, regnskap eller økonomi på bachelor-nivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
God kjennskap til lov- og avtaleverket på fagområdet.
God kjennskap til gjeldende arbeidsprosesser og rutiner for fravær og refusjonsområdet. Grunnleggende IT-kunnskaper og kjennskap i bruk av HR-system. Erfaring fra brukerstøtte og i å bistå ledere i faglige spørsmål og bruk av HR-systemet. Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, og god tallforståelse.Fagkonsulent skal i tillegg ha: God regnskaps- og systemforståelse, generell saksbehandlerkompetanse innenfor moduler og systemer som dekker behov for leveransen. God kjennskap til og erfaring med å få data ut av databasen gjennom spørringer og rapporter Erfaring med offentlig rapportering, avstemming og korrigeringer. Erfaring med prosessforbedring, utvikling av rutiner innenfor fravær og refusjonsområdet Erfaring med opplæring
Meget gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, og god tallforståelse.
Personlige egenskaper
Du er nøyaktig og strukturert samtidig som du er endringsvillig.
Du har evnen til å sette deg inn i regel- og avtaleverk og kunne anvende det i oppgaveløsingen.
Du er god til å arbeide selvstendig, effektivt og systematisk, samt levere kvalitet innen frister. Du er lærevillig og åpen for å bruke ny teknologi og kunne anvende dette for å løse arbeidsoppgavene på en best mulig måte. Du er serviceinnstilt og har evne til å bidra til forbedring av leveranser både i UKE og hos virksomhetene vi leverer tjenester til. Du liker å jobbe i et stort fagmiljø med korte frister. Du har god formidlings- og fremstillingsevne. Du er interessert i forbedringsarbeid. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Konkurransedyktige vilkår med lønnstrinn for konsulent mellom 37 og 44 (p.t kr 595 300 til kr 672 500) og fagkonsulent mellom 42 til 50 (p.t kr 649 400 til kr 754 000) avhengig av kvalifikasjoner.
Fleksitid og svært god tjenestepensjonsordning.
Sentral beliggenhet på Helsfyr, med god offentlig kommunikasjon.
Et stort fagmiljø med engasjerte kollegaer og samarbeidspartnere med gode muligheter for faglig utvikling.Mulighet til å være med å utvikle lønnsarbeidet i hele kommunen.
Kontaktinformasjon
Christian Bøhlerengen, Teamleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjon
Toini Viola van Rensburg, Teamleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjon
Svetlana Borisovna Olsen,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Grensesvingen 6
0663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon89
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.06.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon