Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Interkommunalt arkiv i Hordaland IKS (IKAH) er et selskap som er eid av 32 kommuner i Hordaland. Vi tilgjengeliggjør historien etter kommunene i Hordaland og holder til i moderne lokaler sammen med Bergen Byarkiv på Kalfaret i Bergen. IKAH har 6 faste ansatte.
Vi søker en erfaren konsulent innen dokumentforvaltning, IT og digitalisering, i forbindelse med et 3-årig prosjekt for 8 kommuner i Hordaland som skal slå seg sammen. Stillingen ligger i skjæringspunktet mellom dokumentprosesser og IT, i dag og det som skal bli. Arbeidsoppgavene vil blant annet være å analysere arbeidsprosesser og dokumentflytprosesser, samt gi faglige råd om hvordan man i en sammenslåingsprosess kan bruke teknologi og prosesstyring til å fornye, forenkle og forberede saksbehandling og dokumentforvaltning i den nye kommunen. Det er en fordel om man er kjent med kommuner som organisasjon, samt de funksjonene forvaltningen utfører. Noe reisevirksomhet må påregnes. Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bedt om ikke å bli oppført på søkerlista. jamf. Offentleghetsloven 25. Dersom anmodningen ikke etterkommes, skal søkeren ha beskjed og gis anledning til å trekke sin søknad.
Arbeidsoppgaver
Være en pådriver og koordinator i utvikling av kommunene sine digitaliseringsstrategier, samt identifisere områder der en kan realisere gevinster med automatisering av saksbehandlingen.
Være en pådriver for at lovbestemte krav i forhold til dokumenthåndtering blir ivaretatt.
Bidra med kunnskap om NOARK-standarden, samt fagsystem i kommunal forvaltning og være en diskusjonspartner og premissgiver i arbeidet, som for eksempel ved utarbeidelse av kravspesifikasjoner.
Delta i innførsel av felleskomponenter, for å sikre digitaliseringsarbeidet som f.eks. sikker digital post og signeringstjenesten for offentlige virksomheter.
Kvalifikasjoner
Høyere utdannelse fra universitet/høyskole innen arkiv og dokumentasjonsvitenskap, digitalisering, teknologiutvikling og eller IKT.
Minimum 5 års erfaring og realkompetanse innen relevant fagområde kan kompansere for manglende utdanning.
Erfaring fra ledelse eller deltakelse i prosjekt, idéutvikling og gjennomføring av endring, digitalisering og omstilling.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.
Vi utvider våre team i Drammen/Hokksund/Kongsberg, og søker energimontører! Nettpartner er en av Norges ledende entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Vi
StillingCOWI er et internasjonalt rådgivende ingeniørselskap med rundt 1200 medarbeidere i Norge og regnes som ledende aktør innen samferdselssektoren. Transport