At Nielsen, we set the standard for measurement across markets. We did it 94 years ago when we invented the market research industry, and we are still doing it today. But we do not stop there. We are focused on your future, and we know the next big thing can come from anywhere. Together, we will invent, test, fail, reinvent and test again until we find it. That is because we are a company of scientists. Not the lab-coat kind - the truth-obsessed kind. From analysts in front of clients to engineers behind the scenes, each of us brings a passion for precision. Our Norwegian office is located in Skøyen, Oslo with currently 60 employees
Nielsen Media Research, i Norge mest kjent for Nielsen-målingen, har fått i oppgave å levere de offisielle lyttertallene på audio (radio) i Norge fra og med 1. januar 2019. Nielsen har globalt mer enn 65 års erfaring med radiomålinger og innehar over 100 patenter på måleteknologi, deriblant Personal People Meter (PPM)-teknologi som har blitt brukt for å måle radiolytting i Norge siden 2006.
De nye lyttertallene skal dekke både kringkastet radio, digitalradio og podkast, uavhengig av plattform, enhet og hvor lytteren befinner seg. Data fra undersøkelsen angir styrkeforholdet mellom kanalene og gir et presist grunnlag både for kommersiell og redaksjonell bruk.
Nå skal Nielsens avtale med radio-Norge operasjonaliseres - vi søker
Teamleder og panelmedarbeider
Ansvar og arbeidsoppgaverTeamet, i første omgang en teamleder + en medarbeider, skal være hovedansvarlig for vedlikehold av vårt panel. Det innebærer kvalitetssikring av panelet, oppfølging av rekrutteringsprosesser, samt løse tekniske problemstillinger for våre rekrutterere og panel. Man må være fleksibel, da det vil forekomme enkelte kveld- og helgskift. Sentrale oppgaver er:
- Opplæring og oppfølging av våre panel-rekrutterere
- Behandling av telefonforespørsler fra paneldeltagerne
- Telefonrekruttering av panel ved hjelp av anerkjente rekrutteringsteknikker
- Gjennomføre telefonintervjuer og vurdere egnethet for paneldeltagelse
- Coache, trene, veilede og vedlikeholde paneldeltagere og husholdninger
- Bidra aktivt i forbedringsprosesser
- Ansvarlig for selve ringeprosessen m.h.t. for eksempel manus etc
- Oppfølging av vårt etablerte kvalitetssikringsprogram
- Innholdsansvarlig for manualer og lignende, samt forbedringer i rutiner og retningslinjer
Kvalifikasjoner- Relevant erfaring fra call center/kundeservice
- En fordel med kunnskap om paneldrift, rutiner og retningslinjer
- Vent til å jobbe med telefon som arbeidsverktøy
- Grunnleggende god IT- og systemforståelse, gjerne relevante Google-verktøy
Personlige egenskaper- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig, på norsk
- Evne til å jobbe selvstendig, og styre egen tid
- Løsningsorientert og effektiv
- Gode samarbeidsevner på alle nivåer
- Fleksibel
- Profesjonell stil
- Kvalitetsfokus. Og detaljfokus, når det trengs
Vi tilbyr:- En spennende jobb i et globalt firma
- Varierte arbeidsoppgaver
- Hyggelige og inspirerende kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Mulighet for personlig utvikling
- Konkurransedyktige betingelser
Interessert?Ta kontakt med vår samarbeidspartner på rekruttering, Prime People HR Solutions AS,
v/Jan Karlsen på
Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Gunnar A. Swensen på
Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Søknadsfrist: 27.april 2018Søknader vurderes fortløpende.
Søknadsfrist:Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidsgiver:Nielsen Media Research AS
Sted:Oslo
Bransjer:Markedsanalyse
Tiltredelse:Snarest
FINN
Logg inn for å se kontaktinformasjon0
Adresse: 0277 OSLO