Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon79 Presentasjon av stillingen:
NAVs overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet. NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med omlag hundre medarbeidere. Vårt hovedoppdrag er å være med på å skape muligheter i det ordinære arbeidsmarkedet, i samarbeid med samfunnsbevisste bedrifter og med de av bydelens innbyggere som trenger denne typen jobbrettet støtte. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
NAV Bjerke har ledig en midlertidig stilling som veileder. Som veileder hos oss vil du ha base ved NAV Bjerke, men oppfølgingen vil foregå på de lokasjonene hvor din bruker og de potensielle arbeidsgiverne og samarbeidspartnerne har behov, for å samhandle med deg og realisere målet om relevant, inntektsgivende arbeid. Som veileder vil du være mye på farten. Oppfølgingen
av brukerne er best når den er samfunnsnær. Du vil ha ansvar for å følge opp din egen portefølje, og samarbeide med hjelpeapparatet, tiltaksarrangører, arbeidsgivere, med mer.
Vi er i stadig utvikling, slik at stillingens arbeids- og ansvarsområde kan endre seg, med innbyggernes og samfunnets behov.
Arbeidsoppgaver
- Gi veiledning og informasjon
- Saksbehandling og veiledning etter lov om sosiale tjenester i NAV, med hovedvekt på arbeid og aktivitet
- Ansvar for en portefølje som skal følges opp i kartlegging, utredning og igangsetting av tiltak
- Arbeidsrettet oppfølging
- Være en brukerfokusert veileder som ser og matcher brukernes kompetanse og ressurser opp mot arbeidsgivers behov for arbeidskraft
- Aktivt ta kontakt og samarbeide med brukere, arbeidsgivere, helsevesenet og andre samarbeidspartnere.
- Ansvar for fremdrift i egen portefølje.
- Kartlegge ressurser, kompetanse og muligheter sammen med deltakerne
- Være brukerens <> og støttespiller på veien mot ordinært arbeid
- Ved behov, følge opp deltakeren og arbeidsgiveren på arbeidsplassen
Kvalifikasjoner
- Sosionom eller bachelor-/ mastergrad i sosialt arbeid er en fordel. Søkere med annen relevant utdanning fra universitet og høyskole og/ eller relevant erfaring innen arbeidsrettet oppfølging kan bli vurdert
- Erfaring fra arbeid i NAV og sosialhjelpforvaltningen er en fordel
- Du må ha svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet og evne til å sette seg inn i mange ulike oppgaver
- Strukturere og prioritere i en hektisk arbeidshverdag
- Fleksibel, selvstendig og god til å samarbeide
- Tar initiativ og bidrar til videreutvikling
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et ambisiøst NAV-kontor.
- Et godt arbeidsmiljø med hyggelige og kompetente kolleger
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Lønn: Stillingskode 1408 Førstekonsulent og lønnstrinn 51 til 58 fra kr. 456 400 til 513 600,
etter statens lønnsregulativ. For særlig kvalifiserte kandidater kan høyere lønn og/ eller kode 1434- rådgiver vurderes
- Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste, må du begrunne anmodningen om unntak. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Line Garnes, Avdelingsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
0580
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon79
Stillingsprosent: 100%
Sluttdato: 30.06.2020
Søknadsfrist: 13.07.2019