Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon72 Presentasjon av stillingen:
Beskrivelse av arbeidssted
Åråsveien bo- og omsorgssenter er et sykehjem for mennesker med demens. Fra 01.01.2020 vil dette være ett av 8 sykehjem i nye Lillestrøm kommune. Sykehjemmet er lokalisert på Kjeller, rett i utkanten av Lillestrøm sentrum.
I den nye kommunen vil alle sykehjemmene være delt opp i mindre seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Alle seksjoner med langtidsplasser vil bli organisert i en egen avdeling, under en felles avdelingsleder. Totalt vil denne avdelingen bestå av 17 seksjoner, inkludert driftsseksjon og legeseksjon.
Tjenestenes organisering er i stadig utvikling i forhold til befolkningens fremtidige behov for heldøgns institusjonsplasser.
Åråsveien bo- og omsorgssenter har f.t. 40 langtidsplasser og 4 korttidsplasser fordelt på 3 etasjer og 6 små boenheter. I tillegg har sykehjemmet et aktivitetssenter med plass til 7 brukere.
Vi jobber i team bestående av fagutviklingssykepleiere, sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere med miljørettede tiltak i forhold til demens.
Vi søker nå en leder til en seksjon med 32 sengeplasser fordelt på to etasjer og fire små boenheter. Seksjonen har ca. 29 årsverk fordelt på 47 ansatte i turnus. Seksjonen er med i ett prosjekt hvor vi jobber med heltidskultur, og akkurat nå prøver vi ut en turnus med arbeid hver 4. helg med langvakter.
Vi søker:
Leder med klar og tydelig lederstil, med evne til å ivareta et sterkt og stabilt arbeidsmiljø, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud til denne pasientgruppen i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Videre vektlegger vi en strukturert arbeidsform, initiativ og gjennomføringsevne, samt ryddighet og innsikt i økonomistyring.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet lederansvar for seksjonen, innenfor personal, økonomi, fag og drift.
- Planlegge, organisere og lede arbeidet på en måte som sikrer god kvalitet i tjenesten i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.
- Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Institusjon langtids.
Kvalifikasjoner (overskrift)
Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole / universitetsnivå, fortrinnsvis sykepleier/vernepleier.
Videreutdanning i ledelse og/eller bred erfaring fra lederrollen
Erfaring og kjennskap til ledelse av helsetjenester
Gode IKT-kunnskaper
Må beherske norsk skriftlig og muntlig
Du har gjennomføringsevne, er trygg i rollen som leder og klarer å skape engasjement
Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
Du liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
Du har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
Fast 100% stilling i en organisasjon som er i stor utvikling, hvor Lillestrøm kommune etableres fra 01.01.2020
Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
Medlem av ledergruppen i avdelingen Institusjon langtids med faste ledermøter
Muligheter for coaching/veiledning i gruppe med andre ledere
Lønn etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Fleksibel arbeidstid
Bedriftshelsetjeneste
Aktivt bedriftsidrettslag
Treningstilbud
Bedriftshytte
Kulturtilbud
Kontaktinformasjon
Robert Bergheim, Avdelingsleder
Arbeidssted
Jonas Lies gate 18
2000 Lillestrøm
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lillestrøm kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon72
Stillingsprosent: 100%
Startdato: 01.01.2020
Søknadsfrist: 18.08.2019