Hva får du jobbe med hos oss?
Vi skal styrke vårt analyseteam og søker derfor etter en dyktig samfunnsviter som motiveres av å jobbe innenfor et viktig samfunnsområde med behov for gode analyser og utredninger.
Hos oss får du mulighet til å påvirke utviklingen av barnevernet i Norge og andre områder vi i Bufdir har ansvaret for. Du vil få bidra til å gi gode vurderinger og analyser inn i våre samfunnsviktige prosjekter, med utredningsinstruksen som viktig grunnlag. Hvordan skal barnevernets tilbud til barn, unge og familier se ut fremover? Hvilke oppgaver bør kommunene utføre og hvilke oppgaver bør staten ha ansvar for? Hvilke tiltak kan vi innføre for å sikre at offentlige ansatte har tilstrekkelig kompetanse om vold og overgrep mot barn? Dette er eksempler på temaer der du vil kunne bidra inn med din kompetanse. Du får en variert arbeidsdag med både kortsiktige og mer langsiktige oppgaver, der du samarbeider med de fleste fagretninger internt i direktoratet og med departementet. Oppgavene dine vil også inkludere strategisk bistand til ledelsen i Bufdir.
Som vår nye medarbeider får du jobbe i et nyopprettet utredningsteam i analyseavdelingen. Her blir du en del av en positiv og løsningsorientert gjeng, der vi stiller opp for hverandre. Avdelingen har også et overordnet ansvar for å utvikle og forvalte et rammeverk for arbeidet med statistikk, analyse og utredning på alle fagområdene i direktoratet. Vi gleder oss til å ta imot vår nye kollega!
Hva slags bakgrunn har du?
Du må ha
- utdanning på mastergradsnivå, fortrinnsvis innenfor samfunnsvitenskapelige fag
- god forståelse for politiske prosesser og relasjonen mellom departement og direktorat
- erfaring fra offentlig forvaltning
- relevant erfaring fra arbeid med utredninger og analyser
Det er også en fordel om du har
- prosjekterfaring, eventuelt erfaring fra prosjektledelse
- kjennskap til velferdstjenester som for eksempel barnevernet, eller kunnskap om direktoratets fagområder som likestilling, ikke-diskriminering, vold o.l.
- erfaring med formidlingsarbeid
- god kjennskap til Excel
Hva slags person ser vi etter?
Vi tror du vil lykkes i rollen dersom du er
- initiativrik, selvstendig og strukturert, slik at du selv tar tak i oppgaver og kan drive prosesser fremover på egenhånd. Samtidig er det fint om du også balanserer dette med å forstå når du trenger å forankre og informere leder
- god til å kommunisere på en forståelig og tydelig måte, også med dem som ikke kjenner fagområdet ditt. Det er viktig at du mestrer skriftlig kommunikasjon, og gjerne med klarspråk som ideal
- analytisk og klarer å se ting fra flere sider, og bruker erfaringene dine inn i nye situasjoner
- glad i å jobbe sammen med andre for å finne de beste løsningene; rett og slett en lagspiller
- fleksibel og mer opptatt av at vi skal løse oppgavene våre enn hvem som gjør hva
Hva kan vi tilby deg?
Hos oss får du
- et meningsfylt arbeid for deg som vil være med på å jobbe for vårt viktige samfunnsoppdrag
- varierte og spennende oppgaver på en arbeidsplass i rask utvikling
- arbeidsplass i spreke lokaler der vi også spiller litt bordtennis i ny og ne
- ansettelse etter statlig lønnsregulativ som seniorrådgiver (kode 1364) med lønn fra kr 600 000 - 750 000 brutto pr. år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner
- medlemskap isom innebærer en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Verdt å merke seg før du søker
Når du søker denne stillingen vil du ikke bli bedt om å skrive/legge ved et søknadsbrev, ettersom vi kun vektlegger CV i den innledende vurderingen av søkerne. Derfor er det viktig at du beskriver ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold og utdanning i fritekstfeltet i CV-utfyllingen.
Det gjennomføres for tiden forsøk med anonyme jobbsøkere i staten. Anonymiseringen av søkerne skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen og det blir utarbeidet en statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som utnytter potensialet i befolkningens samlede kompetanser. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Bufdir jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av alle nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en kan bli brukt til statistikkformål.
I tillegg gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25
Har du spørsmål om stillingen? Kontakt avdelingsdirektør Solveig Valseth på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Se annonsen og søk på stillingen