Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon8 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon92 Presentasjon av stillingen:
NAV sitt overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter og velferdsytelser. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver med gode karrieremuligheter i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag.
NAV Verdal betjener rundt 15 000 innbyggere. Kontoret har 35 ansatte. NAV Verdal holder til i Kinogården i Verdal.
Med forbehold om kommunal godkjenning så vil det fom. 010320 være ledig 1 hel, fast stilling som veileder ved NAV Verdal. Det kan også bli ledig vikariater av ulik lengde.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene som ligger til stillingen er to-delt. Det er en god del forvaltningsmessige oppgaver knyttet til saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen. Dette gjelder saksbehandling i forhold til følgende områder:
Opplysning, råd og veiledning
Økonomisk sosialhjelp
Midlertidig bolig
Kvalifiseringsprogram
Økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning
Den andre delen går på oppfølging av mottakere av tjenester fra NAV for å komme seg over i selvforsørging. Hovedfokuset her vil være bistand til brukerne for å bli selvforsørget gjennom ordinært arbeid. For brukere som på grunn av helsemessige eller sosiale forhold ikke er i stand til å gå direkte i jobb, vil vesentlige oppgaver være en god kartlegging av brukernes utfordringer og sammen med brukerne legge en god plan for målretta tiltak og virkemidler som må gjennomføres for at brukerne skal bli i stand til raskest mulig å komme seg over i annen selvforsørging. Underveis i dette løpet må planen følges opp, tiltak settes i gang og nødvendige justeringer gjennomføres. Tett oppfølging av brukere, god samhandling med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere er vesentlige oppgaver her.
Kvalifikasjoner
Det kreves utdanning av minst 3 års varighet fra høyskole eller universitet -- fortrinnsvis av sosial eller velferdsfaglig art. Alternativt kan annen utdanning - og erfaring fra arbeid innenfor enten NAV eller andre fagområder som ligger nært opp til ovennevnte oppgaver og ansvarsområder vurderes. Det primære vil være at de som søker på alle måter må være i stand til å utføre oppgavene som ovenfor er beskrevet.
God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
Gode- og relevante datakunnskaper -- og det å kunne håndtere flere datasystemer parallelt
Ønskelig med førerkort kl. B
Personlige egenskaper
Forståelse for samfunnsoppdraget til NAV og Verdal kommune
Fleksibel og løsningsdyktig tilnærming til oppgaver
Tydelig, effektiv, praktisk, kreativ og resultatorientert
Arbeide godt selvstendig og i team
God serviceinnstilling
Evne til å stå i omstillingsprosesser parallellt med at resultatkrav nås
Har evne, vilje, kompetanse og egen tåleevne til over tid relasjonelt både å kunne se - og bistå brukere som står i for dem utfordrende livssituasjoner.
Menneskesyn og holdninger som støtter opp om NAV - og Verdal kommune sine visjoner og verdier
Personlig egnethet vil tillegges stor vekt i utvelgelsen.
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Kompetanseheving
Stillingene vil bli avlønnet ihht. gjeldende avtaler og regelverk
Kommunal tilsetting
Pensjonsordning gjennom KLP.
Spørsmål om stillingene rettes til Ola Sagbakken (Logg inn for å se kontaktinformasjon) eller Liz Tømmerbakk (Logg inn for å se kontaktinformasjon)
Søknad sendes via kommunens rekrutteringsmodul på nett, www.verdal.kommune.no.
Kontaktinformasjon
Ola Sagbakken, Leder NAV Verdal
Arbeidssted
Johannes Bruns gate 2
7652 Verdal
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Verdal kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon92
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.02.2020