Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon35 Presentasjon av stillingen:
Ved Rye skole er det ledig en fast 100 prosent stilling som rektor.
Rye skole er en barneskole som ligger landlig til på Byneset (kjøretid fra Ila er 15 min). Skolen ble bygd i 1980 med et nytt påbygg som sto ferdig i 1998. Skolen har et flott uteområde og det er kort vei både til marka og fjæra. Disse områdene brukes mye til uteskole. Skolen har 125 elever og 17 ansatte.
Skolens visjon er aktiv læring i trygt miljø.
Rye skole skal være et trygt sted å lære og utvikle seg.
Elevene skal oppleve mestring og utvikling, både faglig og sosialt.
Praksis ved skolen skal preges av varierte undervisningsmetoder med fokus på elevaktivitet, forutsigbarhet og autoritative voksne. Rye skole har et arbeidsfellesskap preget av læring, utvikling, samarbeid og trivsel.
Lærerne er organisert i to team, 1.-4.trinn og 5.-7.trinn som til sammen dekker de fleste fag for den elevgruppen de har ansvaret for. Lærerne har et gjensidig forpliktende samarbeid om tilpasset opplæring for disse elevene.
SFO har per dags dato 54 elever. Åpningstiden er fra kl.07.15 -17.00. Ansatte i SFO arbeider både i skolen og SFO. Vi arbeider etter Trondheim kommune sin kvalitetsplan for SFO med fokus på hele barnet hele dagen, fri leik, barns medbestemmelse og relasjonskompetanse.
Lederteamet består av rektor, to teamledere (småtrinn og mellomtrinn), SFO-leder og merkantil.
Rye skole er en realfagsskole, og har bl.a. de siste årene hatt stort fokus på bærekraftig utvikling og tverrfaglig undervisning. Det pedagogiske utviklingsarbeidet og satsingsområdene til skolen fremover vil være realfag (Realfagsløyper, Den naturlige skolesekken, Bikubefadder, Grønt flagg), Fagfornyelsen, strategiplanen, Enhetsavtalen og Trondheimsskolen.
Strategi for sterke barnefellesskap -, er overordnet strategi for hele oppvekstfeltet. Den som ansettes må arbeide i tråd med strategiens kunnskapsgrunnlag.
Arbeidsoppgaver
Rektorer i Trondheim kommune skal ha gode kunnskaper, ferdigheter og holdninger innen:
- ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
- personalledelse og arbeidsmiljøutvikling
- forvaltning og kvalitetsutvikling
- økonomistyring og resultatkontroll
- samspill med elever, foreldre og nærmiljø
- tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
Kvalifikasjoner
- Opplæringslovens krav om forsvarlig faglig, pedagogisk og administrativ kompetanse må være oppfylt
- Utdanning og erfaring med skoleledelse vektlegges
Personlige egenskaper
Rektor bør kjennetegnes ved å:
- være god på samarbeid, være interessert i andre mennesker
- ha en tydelig kommunikasjon ved å være løsningsorientert og beslutningsdyktig
- ha gjennomføringskraft
- identifisere seg med dagens visjon og etterleve skolens verdier
- ha evne til fleksibilitet og tilpasningsdyktighet
- fokusere på kvalitet
- sette seg raskt inn i komplekse saker og problemstillinger og evne å vurdere de langsiktige konsekvensene av planer og aktiviteter
- være energisk i sin tilnærming til arbeidsoppgaver og kunne forbli fokusert og samlet under press
Personlig egnethet vil vektlegges
Vi tilbyr
- Introduksjonsprogram for nytilsatte
- Mentorordning
- Lederutviklingsprogram
- Bydelsbaserte nettverksgrupper
- Lederstøtte fra fagstab og interne tjenester
- Stor selvstendig myndighet
- Innflytelse i strategiske diskusjoner
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Kontaktinformasjon
Gunn Langset Trøan, Seniorrådgiver, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Eva Elisabeth Belboe, Kommunalsjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Paal Terje Wiig, Rådgiver, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Ivar Skjånes's veg 50
7070 Bosberg
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Trondheim kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon35
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.04.2020