Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon82 Presentasjon av stillingen:
DevOps er et satningsområde i Politiets IKT-tjenester og vi ønkser å bygge videre på et allerede sterkt fagmiljø innen smidig utvikling. Som DevOps-utvikler vil du sammen med vår utviklingssjef aktivt bidra til å styrke politiets leveranseevne og jobbe hands-on med å implementere, forvalte og drifte politiets IKT-plattform, både on-prem og i skyen. Du vil få mulighet til å delta i utviklingsprosjekter og bistå våre team i bygging av metodologisk og teknologisk kompetanse på DevOps. Noen stikkord er sky, automatisering, container-teknologi og orkestrering. Vi ser etter deg som brenner for gode it-løsninger og ønsker å bidra til det viktige samfunnsoppdraget Politiets IKT-tjenester ivaretar.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle politiets utviklingsplattform og CI/CD-pipelines
- Være rådgiver for valg og bruk av teknologi i politiets IKT-plattform
- Administrere politiets offentlige sky (Azure)
- Delta i utviklingsprosjekter og bistå med tilrettelegging av kontinuerlige leveranser
Kvalifikasjoner
- Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (bachelor/master) innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- 3-5 års erfaring med DevOps og imlpementering av kontinuerlige leveransekjeder (CI/CD) og tilhørende verktøy, eks. Git, Jenkins, TeamCity, SonarQube, Snyk
- Erfaring med container-teknologi og orkestrering som Docker og Kubernetes
- Erfaring med skyløsninger, eks. Azure
- Kjennskap til infrastruktur som kode (IaC)
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
Personlige egenskaper
- Selvstendig og kvalitetsbevisst
- Strukturert, ryddig og systematisk
- Endringsorientert og endringsvillig
- Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
- Service- og løsningsorientert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Vi tilbyr
Gode arbeidsbetingelser med blant annet fleksibel arbeidstid, sommertid og to timer trening i arbeidstiden per uke.
Hos oss legger vi til rette for at du skal trives og ha det godt. Det gir også en god følelse å kunne gå hjem fra jobb hver dag og vite at du har gjort ditt for at samfunnet vi lever i skal være trygt og godt. Stillingen lønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr 550 000 - 720 000 pr. år, avhengig av kvalifikasjoner.
Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet
for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). Vi vil rekruttere den best
kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt
rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat, hvor alle
søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater
med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos
oss. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter
(via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp
samtidig. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har
anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir
tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Reza Mirzaei, Seksjonssjef Straffesak, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Ragnhild Sandberg, Seksjonssjef ID-kontroll, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Fridtjof Nansens vei 14
0369 Oslo
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Politiets IKT-tjenester
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon82
Stillingsprosent: 100%
Fast stilling
Søknadsfrist: 14.04.2020