Worko startet året 2011 i Stockholm med ambisjoner om å utfordre de tradisjonelle rekrutteringsselskapene. Et arbeidsmarked i endring krever et endret syn på hvordan man kan tiltrekke seg de dyktigste og mest ettertraktede kandidatene. Veksten har vært sterk, og vi har mottatt flere priser for vår vekst og en pris innen bra arbeidskultur fra Great Place to Work. I 2019 ble det norske selskapet innen konsernet startet med ambisjoner om å bygge et drømmeteam innen salg og rekruttering, og det har vi lyktes med! Derfor er vi sterkere enn noensinne og har tenkt å vokse i både Norge og Sverige til tross for coronaviruset. I dag er vi totalt 35 ansatte fordelt på Stockholm og Oslo.
HVA VI TILBYR:
Worko har blitt kåret til en av Sveriges beste arbeidsplasser av Great Place to Work og vi viderefører samme selskapskultur til Oslo.
Workos tjenester sikrer at rekrutterende sjef plasseres i intervju med riktig kandidat helt fra starten av. Behovet for våre tjenester er enormt stort.
Din første tid hos Worko består av et opplæringsprogram over 6 måneder som bygger på praktisk arbeid kombinert med teori. Under denne opplæringsperioden kommer du til å jobbe sammen med andre erfarne kollegaer under rekrutteringsoppdragene, for å på sikt kunne skaffe deg erfaring og god struktur.
Du får kontinuerlig utviklet din kunnskap om spennende bransjer og attraktive roller samtidig som du får utviklet deg på en selgende og argumenterende side. Ny kunnskap hos oss skapes både gjennom praktisk arbeid, via formell coaching, samt ulike opplæringsmateriale. Gjennom tett samarbeid med kollegaer, og på sikt direkte mot kunder og kandidater bygger du et stort nettverk for din karriere.
Alle som jobber i Worko brenner for det de gjør, og er engasjerte og målrettede personer. Vi er i dag 6 ansatte på kontoret i Oslo. Det sosiale fellesskapet er ekstremt viktig for oss, og mange av våre medarbeidere omgås også privat. På onsdager har vi fellestrening (under arbeidstiden, dette er obligatorisk) på et treningssenter i nærheten. Fredager avsluttes ikke sjeldent med en spontan after work.
Lønnen består i dag av fast og en resultatbasert del, dette gjør at du på en positiv måte kan påvirke din egen lønn. Deretter skjer en individuell justering av den faste delen av lønnen. Vår lønnsmodell har ingen øvre tak- så gjennom langsiktige kundeforhold kan du sikre deg en sterk økonomisk fremtid.
MER OM STILLINGEN:
Arbeidet handler primært om å identifisere, samt kontakte interessante kandidater via telefon på oppdrag for Workos kunder. Vi arbeider ikke med annonserende tjenester, vi jobber helt og holdent med oppsøkende virksomhet mot kandidatene (kandidatene kommer ikke til oss uten at vi aktivt leter etter de selv). Kandidatene som matcher kravprofilen går på intervju hos våre oppdragsgivere, ikke hos Worko. Utover dette forventes det at du tar et stort ansvar rundt det å bygge opp en leveranseavdeling i Oslo, målet er å bli 4-5 personer i løpet av kort tid.
Kandidatene våre kunder søker er ofte eksperter innen sine respektive fagfelt. Noen bransjer vi jobber innen er IT, bygg/anlegg/installasjon, tekniske konsulenter og økonomi. Kandidatene har gjerne er jobb i dag som de trives svært godt med. Du kommer derfor til å trenge å presentere din oppdragsgiver på en god og selgende måte. Arbeidet innebærer også direkte kontakt med våre oppdragsgivere, både i fysiske møter og per telefon.
Mobiltelefon og PC er hovedsakelig dine arbeidsverktøy. Du kommer til å følge våre veletablerte prosesser for å sikre ønsket resultat. Arbeidet innebærer mange timer med telefonsamtaler hver dag.
HVEM ER DU?
Å kunne prate flytende norsk er en absolutt forutsetning for stillingen. Kan du også business engelsk er dette definitivt en fordel.
Du er nysgjerrig, initiativrik og selvmotiverende. Du stimuleres av kontakt med andre mennesker, og av å tilegne deg ny kunnskap om ulike bransjer og roller. Videre er du en selgende person som elsker å selge inn tanker og idéer til andre mennesker. Du har minst 3-4 års arbeidserfaring fra liknende arbeid.
Du tviler ikke, men agerer til tross for at du ikke alltid har all informasjon- tvert om innser du at høy aktivitet er en forutsetning for å ta et oppdrag hele veien til mål. En virkelig stå på-vilje er heller ikke feil.
Til slutt ser du muligheter i stedet for utfordringer om det skulle oppstå endringer. Vi trenger nemlig å tilpasse oss ut ifra hva som skjer i våre kunders virksomheter og hvordan forutsetningene generelt er under endring i samfunnet.
Adresse: Fred Olsens gate 3B,0152 Oslo