Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon69 Presentasjon av stillingen:
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb
hos oss. NAV er IA-virksomhet og vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har
behov for dette.
NAV Lerkendal har ca. 230 ansatte som fordeler seg på ni avdelinger. Den ledige stillingen inneholder
oppfølging av personer som er sykmeldt, og mottar sykepenger fra NAV. Oppfølgingen omfatter også de som oppfyller vilkårene for en varig ytelse etter at sykepengeperioden er avsluttet. Medarbeideren må i jobben beherske arbeidsevnevurderinger og regelverket på uførepensjon. Kunnskap om alle virkemidler, både arbeidsrettede og mer behandlingsmessige, er nødvendig for å kunne gi bruker en best mulig tilrettelagt oppfølging.
NAV Lerkendal har nå ledig 4-5 faste stillinger, i 100 % stilling.
Arbeidsoppgaver
- Tidlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for raskest mulig å komme tilbake til jobb etter sykemelding. Dette omfatter også tett dialog med arbeidsgiver og lege
- Kartlegge og avklare brukernes ressurser samt motivere for arbeid og aktivitet
- Samarbeide internt på kontoret og med NAV sine samarbeidspartnere som f.eks arbeidsmarkedsbedrifter, kurstilbydere m.fl
- Vurdere brukers oppfølgingsbehov og hensiktsmessige tiltak, samt fatte vedtak etter gjeldende lovverk
- Gjennomføre arbeidsevnevurderinger og utarbeide aktivitetsplaner i dialog med bruker for sykmeldte uten arbeidsgiver
- Beherske regelverket på uførepensjon
Arbeidsoppgavene kan endres, og andre arbeidsoppgaver innenfor NAV kontoret sitt ansvarsområde kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen helse-/sosial-/samfunnsfag, eller annen relevant utdanning fra universitet/høyskole. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Det er ønskelig med erfaring fra sykefraværsoppfølging og arbeidsmiljølov, eller erfaring fra annet NAV-relatert arbeid
- Spesielt gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
- God og relevant veiledningskompetanse
- God kunnskap om arbeidsmarkedet og den offentlige forvaltningen
- Flink til å markedsføre brukere overfor aktuelle arbeidsgivere
- Generelt gode datakunnskaper, og evne til raskt å sette deg inn i nye datasystemer
Personlige egenskaper
- Personlig egnethet
- God evne til å takle en hverdag med høyt arbeidspress
- Utpreget serviceholdning
- Bidra til utvikling og nytenkning
- Evne til å arbeide i team, og å jobbe i åpent kontorlandskap
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet mot konkrete tidsfrister
- Fleksibel og løsningsdyktig tilnærming til oppgaven
- Godt humør, og være en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kolleger
- Lønn som rådgiver i kode 1434, i lønnstrinn 53-59
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må du begrunne anmodningen om unntak. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Kari Høve, Avdelingsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Sorgenfriveien 13
7037 Trondheim
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon69
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.11.2020