Hva får du jobbe med hos oss?
Vil du bruke den forretningsjuridiske kompetansen din til å bidra i arbeid som virkelig teller for barn og unges oppvekstsvilkår, og lar du deg engasjere av å bidra til likestilling, ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller? Bufdir jobber med en ny forsyningsstrategi for tjenestene vi tilbyr barn, unge og familier, og anskaffelsesstaben skal ansette en juristsom lar seg motivere av samfunnsoppdraget vårt. Trives du med å jobbe i spenningsfeltet mellom ulike fagfelt - og med problemstillinger i sentrum av samfunnsdebatten, er du kanskje den vi ser etter!
Staben er prosesseier for alle kjøp og anskaffelser av varer og tjenester i Bufdir og Bufetat, inkludert viktige tjenester til barnevernet. Vi skal også sørge for god praksis i og styring håndtering av samarbeid med eksterne samarbeidspartnere. Utarbeidelse, tolkning og forvaltning av ulike former for avtaler er sentralt i jobben.
Du kommer til å gi juridisk bistand og støtte til anskaffelser av varer og tjenester, som IKT, FoU, konsulenttjenester og eiendom, til både regionene i Bufetat og ulike avdelinger i direktoratet. En sentral del av arbeidet vil være samarbeid med andre offentlige aktører som reguleres gjennom kontrakt, og du vil også håndtere tviste- og klagesaker. Andre oppgaver innenfor det staben har ansvar for, kan være aktuelt. Siden Bufdir og Bufetat har et bredt spekter av spennende og viktige oppgaver, kommer du til å få innblikk i mange fagområder.
Hva slags bakgrunn har du?
Du må ha master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen. Vi ønsker at du har spesialisering eller særlig erfaring fra minst to av følgende rettsområder:
- anskaffelsesrett
- kontraktsrett
- EU-/EØS-rett
- offentlig støtte
- forvaltningsrett
Du har minst to års erfaring fra offentlig forvaltning, og erfaring fra kjøp og samarbeid med private leverandører om leveranser av varer og tjenester. Du har erfaring fra, og trives med, tverrfaglig samarbeid. Har du erfaring med prosjekt og/eller utredningsarbeid, vil det være en stor fordel. Du har gode formidlingsevner og er flink til å formulere deg klart og presist både muntlig og skriftlig.
Hva slags person ser vi etter?
I denne jobben vil du ofte jobbe med problemstillinger som ikke har noe klart fasitsvar. Det er derfor viktig at du er god på og trives med å utøve skjønn i saker der ulike hensyn kan stå i motstrid til hverandre. Du er pragmatisk i vurderingene og er flink til å se muligheter blant hindringer. Vi er en stab med mye ansvar, og vi jobber med et viktig samfunnsoppdrag. Derfor er vi opptatt av å gjøre et skikkelig arbeid, og integritet er viktig for deg. Du vil få mye frihet, så du er nødt til å være effektiv, ha høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere de riktige tingene. Siden hverdagen kan bli avbrutt av hasteoppdrag, er det sentralt at du er fleksibel i arbeidsmåten din.
Hva får du hos oss?
Du får bli en del av et hyggelig arbeidsmiljø med rundt 15 medarbeidere som trives med varierte faglige utfordringer Arbeidssted for stillingen er de nye lokalene våre på Helsfyr i Oslo. Fleksibel arbeidstid, sommertid og medlemskap i , noe som innebærer en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
I tillegg får du alle godene ved å være ansatt i staten, det vil blant annet si fleksitid, sommertid og medlemskap i Statens pensjonskasse, noe som innebærer en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring. Du får også mulighet til å trene i arbeidstiden.
Du vil få en lønn mellom 550.000 - 700.000 pr. år, Lønn og sillingskode vil bli vurdert ut fra dine kvalikasjoner.
Les dette før du søker!
Når vi skal vurdere søkerne i første omgang, er vi mer opptatt av hvor godt du fyller de formelle kvalifikasjonskravene enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor er det ekstra viktig at du beskriver hva du har gjort, hva du har oppnådd og andre ting du synes er relevante i fritekstfeltet når du fyller ut CV-en slik at vi får et så godt bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig. Det betyr også at du ikke skal skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Har du spørsmål om stillingen, kan du kontakte anskaffelsesdirektør Magnus Askim på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon eller seniorrådgiver / fagansvarlig juridisk Ida Bremvik Nielsen på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon.