Aller Media er inne i en ekspansiv vekstfase, hvor vi skal ansette nærmere 80 nye årsverk. Nå leter vi etter deg som drives av å finne innsikt i data som bidrar til å skape vekst og kvalitet for våre digitale merkevarer. I Aller Media samler vi inn over 250 GB data hver eneste dag, og du vil bli en viktig del av å omgjøre disse til informasjon som er viktig for bedriften.
Om stillingen
?I denne rollen vil du jobbe tett med både redaksjonene og kommersielle team for å hjelpe dem med å nå sine vekstmål. Vi ser etter deg som er selvstendig og effektiv, og som liker å utforske data fra ulike perspektiver for å finne nye sammenhenger og innsikt som bidrar til å ta gode forretningskritiske avgjørelser.
Du blir en del av et voksende data-team på 12 personer som består av BI analytikere, dataanalytikere, dataingeniører og data scientists. Teamet jobber tett sammen og har stort fokus på kunnskapsdeling. Data-teamet er del av avdeling Tech & Data som er rundt 40 årsverk som jobber med utvikling og analyse av digitale produkter.
I denne rollen vil dette være hovedoppgavene
- Utvikle redaksjonelle og kommersielle rapporter og analyser for organisasjonens stakeholdere
- Arbeide tett med våre redaksjoner og andre forretningsenheter for å finne og visualisere sammenhenger i våre data som kan bidra til innsikt og vekst
- Utvikle rapporter til vår self-service BI-løsning
- Delta som innsikts-ressurs i kryssfunksjonelt prosjektarbeid
- Sammenstille innsikt fra markedsrapporter og videreformidle nøkkelinformasjon til våre redaksjoner og forretningsenheter.
- Bidra til økt forståelse og kommunikasjon rundt bruk av data og analyse
- Holde kurs og bidra til opplæring i bruk av Power BI for andre i organisasjonen
For å lykkes i rollen ser vi for oss at du har
- 1-3 års erfaring med BI-utvikling eller analyse
- Erfaring med Power BI, inkludert rapportutvikling, datamodellering, håndtering av ulike datakilder og DAX.
- Høyere utdanning, innen eksempelvis et økonomi-, medie- eller teknologifag.
- En detaljorientert tilnærming til ditt arbeid
- Evne til å ha flere baller i luften og trives i et hektisk arbeidsmiljø
- Gode kommunikasjons- og presentasjonsevner
- Gode norsk- og engelskkunnskaper
I tillegg vil det være en fordel dersom du
- Har erfaring med SQL
- Har erfaring fra arbeid med datavarehus, spesielt BigQuery
- Har kjennskap til mediebransjen og gjerne analyse innen media.
Vi kan tilby
- Konkurransedyktige betingelser
- Et godt og uformelt arbeidsmiljø med innovatører i den digitale mediebransjen
- En vilje til å satse, eksperimentere og investere for å være ledende som digital publisist
- Deltagelse (og bidrag) på konferanser og seminarer
- Karriereoppfølging og videreutdanning
- Muligheter for internasjonalt arbeid gjennom vår tilknytning til Aller Media i Norden (SE, FI, DK, NO)
- To ganger i året har vi internkonferanser og hackathons for hele avdelingen der vi drar til Aller Medias sommersted utenfor Tønsberg eller til fjellet for samvær og intens jobbing i en uke med å løse problemer eller bygge ting vi ellers ikke rekker over i en hektisk hverdag.
Søknadsfrst 14. februar
Adresse: Oslo