Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Ansattservice ble etablert 15. mars 2021. Formålet er å skape et sterkt fagmiljø som bistår i å levere nær sagt alle støttetjenester til ansatte i Bergen kommune. For å få det til samler vi ulike kompetanse- og ekspertmiljøer sentralt i Ansattservice, og vi har omtrent 250 ansatte totalt.
Ansattservice drifter og forvalter IKT-systemer og -tjenester som gjelder hele Bergen kommune. Ansattservice drifter også sentrale økonomitjenester i kommunen. I tillegg bistår Ansattservice med rådgivning og prosjektledelse som i sum skal sikre god virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt og arbeider derfor mye sammen med andre offentlige virksomheter. Avdelingene samarbeider tett innad i Ansattservice for å levere gode tjenester til kommunenes ansatte. Økonomitjenester består av 6 avdelinger og 80 medarbeidere og har ansvar for fagområdene regnskap, inkasso, lønn og fraværsrefusjon.
Ved avdeling Regnskap drift er det nå ledig stilling som konsulent. Avdelingen håndterer inngående og utgående fakturaer for hele kommunen. Årlig omfang er rundt 400.000 fakturaer fra leverandører og 600.000 fakturaer til kunder. Avdelingen består av 24 engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere.
Arbeidsoppgaver
Kvalitetssikring av leveranser av ordregrunnlag fra forsystem for kommunale gebyr og eiendomsskatt
Fakturering og betalingsoppfølging av kommunale gebyr og eiendomsskatt Vedlikehold av faste register i regnskapssystemet Vedlikehold av rutiner tilknyttet prosessen Saksbehandling på regnskapsområdet Rådgivning til våre kunder i Bergen kommune Rydding av kundereskontro Lage remitteringsforslag Kjøre remitteringsbekreftelse Organisasjonen er i utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner
Det er en forutsetning at du behersker norsk skriftlig og muntlig flytende
God IT forståelse og Excel-kompetanse
Bachelor i økonomi/regnskap, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanseØnskelig med erfaring fra bruk av Unit4 Business World (UBW) desktop.
Personlige egenskaper
Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne
Du er nytenkende, fleksibel og positiv
Du er strukturert og effektiv med evne til å tilpasse deg endringer raskt Du trives med samarbeid så vel som med selvstendig arbeid Du er serviceinnstilt og liker å dele kunnskap med kolleger og kunder Du trives med en hektisk og variert arbeidshverdag Du har evnen til å prioritere de riktige oppgavene Du er uredd både ift å stille spørsmål og gjøre systemrelaterte oppgaver
Vi oppfordrer nyutdannede til å søke.
Vi tilbyr
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Arbeidssted i Bergen sentrum
Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordningerGodt arbeidsmiljø!Varierte og utfordrende arbeidsoppgaverPensjonsordning i BKPLønn etter avtale
Stabil og god arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
Kontaktinformasjon
Maria Sangolt, Driftsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
5015
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon19Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 15.05.2022