Ønsker du å jobbe med å utvikle fremtidens tjenester i en virksomhet som bidrar til å redde liv?
HDO har nylig etablert dedikerte tverrfaglige produktteam for å ivareta våre produkter for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Tre av våre team har nå behov for DevOps-utviklere som vil ta del i å etablere, drifte og utvikle disse produktene. Er dette noe for deg? Da håper vi du leser videre!Arbeidsoppgaver
Som DevOps-utvikler i HDO blir du sentral i arbeidet med å utforme våre løsninger. Du blir en av våre første in-house utviklere og vil dermed få stor mulighet til å påvirke og dra utviklingen innen dette fagområdet hos oss.
Du vil som DevOps-utvikler inngå i et av følgende produktteam:
Produktteam KontrollromsløsningerProduktteam Kontrollrom er ansvarlige for implementering, drift og videreutvikling av kommunikasjonsløsningen for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Vi har nylig anskaffet ny kommunikasjonsløsning som skal implementeres, samtidig som vi skal sikre god og stabil drift av eksisterende løsning til den blir byttet ut i løpet av 2026. Som DevOps-utvikler forventer vi at du alltid leter etter muligheter til å effektivisere og utvikle teamets prosesser og sørger for at vi leverer høy kvalitet. Du vil få ansvar for å integrere HDOs plattform for testautomatisering inn i teamets testprosesser, samt jobbe med å automatisere release-prosessen for den nye løsningen. Du løser oppgavene sammen med teamets produktspesialister/ingeniører og sørger for at flere på teamet kan forvalte det som utvikles.Produktteam datavarehus, statistikk og medielogg
Produktteam Datavarehus, statistikk og medielogg har ansvaret for å ivareta betydelige mengder data knyttet til kommunikasjon innenfor akuttmedisinsk kjede. Vi gir kundene tilgang til statistikk over trafikk fra våre tjenester, samt ivaretar medielogg-tjenesten som skal implementeres nå i 2024. Som DevOps-utvikler i teamet vil du være sentral i den videre utviklingen og driften av tjenestene.
Datavarehus vil også bli en viktig tjeneste fra teamet. Arbeidet med denne starter i 2024 og kanskje nettopp du blir sentral i utvikling av denne?Produktteam Videoløsninger
Produktteam Videoløsninger ivaretar videotjenester for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Teamet forvalter og videreutvikler løsninger med hjelp av underleverandører i dag, men skal også realisere en nasjonal plattform med bruk av en medieserver for å sy disse forskjellige løsningene sammen. Vi tror bruken av video innen nødmeldetjenestene vil fortsette å øke i årene som kommer og tror vi er i starten av en veldig spennende og meningsfull reise.
Hvem er du?Du trenger ikke være ekspert på alt, men vi ønsker oss at du har kompetanse innen noe av følgende:
- Erfaring med systemutvikling
- API-integrasjoner
- Arkitekturforståelse
- Testautomatisering
- God kjennskap til DevOps-praksis, inkludert CI/CD
- Applikasjonsdrift på både Linux og Microsoft miljøer
- Kompetanse innen nettverk og sikkerhet
- Smidig metodikk
For produktteam Kontrollrom ønsker vi oss at du har:
- Erfaring til å velge/bygge de verktøyene som trengs for levere verdi til kunden ofte, samt velge programmeringsspråk som egner seg ut ifra behovet som skal løses.
- Gode engelskkunnskaper er viktig når vi samarbeider med leverandør.
For produktteam Datavarehus, statistikk og medielogg ønsker vi oss at du har:
- God kunnskap om databaser og MSSQL. Erfaring med datavarehus er et pluss
- Kunnskap om behandling og analyse av statistikk, samt erfaring med verktøy for fremstilling av data (for eksempel PowerBI)
For produktteam Videoløsninger ønsker vi oss at du har:
- Erfaring med utvikling av videoløsning med bruk av medieserver, og evne til å se teknologiske muligheter innenfor området
- God kjennskap til videoteknologi
Personlige egenskaper:
Vi håper du er ivrig etter å lære og har innsikt nok til å vite når du trenger å utvikle deg. Videre verdsetter vi analytiske ferdigheter og evnen til problemløsning. Evnen til å samarbeide og å ha tro på kraften i teamarbeid er også avgjørende, sammen med motet til å tørre å eksperimentere, feile og lære.
Vi tilbyrDu får ta del i en meningsfull reise med å jobbe for å understøtte dagens- og fremtidens helsevesen i Norge. Vi tilbyr en trivelig og støttende arbeidskultur, fleksible arbeidsordninger, muligheter for sosialt samvær og trening i arbeidstiden, samt muligheter for personlig og faglig utvikling. Våre solide pensjons- og forsikringsordninger vil gi deg trygghet mens du jobber for en bedre fremtid.
Andre opplysningerVaktordning må påregnes, da vi støtter våre kunder og drifter våre produkter 24/7.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge vil søker bli konferert før søkerlisten offentliggjøres.Det er pr. i dag ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt.Søk på stillingen ved å klikke på “Søk på stilling” knappen på denne siden.
Adresse: 2821 Gjøvik
Logg inn for å se kontaktinformasjon