Barne- og familiesenteret skal sikre at barn, unge og foreldre får den oppfølgingen de har behov for. Virksomheten er tverrfaglig sammensatt av høyt kompetente fagpersoner. Tjenestene som virksomheten tilbyr er frivillige og skal gis i samarbeid med barn, deres foresatte og de andre instansene i kommunen. Vi vil som virksomhet utvikle oss i tråd med behovene som finnes i kommunen.
Vi tilbyr korttidsbehandling av milde til moderate psykiske vansker blant barn, unge og gravide, samt foreldreveiledning. Ønsket vårt er at de som har fått hjelp hos oss skal sitte igjen med gode forutsetninger for å mestre hverdagen. Hos oss er terskelen lav for å ta kontakt. Som ansatt vil du være en viktig del av helheten, og vi setter pris på om du engasjert, fleksibel og selvstendig. Disse kvalitetene vil gjøre arbeidshverdagen din i Barne- og familiesenteret meningsfull og spennende.
Den nye virksomheten vil organisatorisk være plassert under Oppvekst og utdanning, kommunalsjef barn, unge og familie.
Arbeidsoppgaver
Sammen med virksomhetsleder blir du med på den spennende jobben med å etablere og utvikle Barne- og familiesenteret. Personalansvaret blir fordelt mellom de to avdelingslederne, og begge vil ha delegert delansvar for oppgaver innenfor fag, økonomi og drift. En del oppgaver vil også være av praktisk og administrativ karakter, særlig i oppstarten.
Personalgruppen består av ansatte fra tidligere enheter som Helsestasjonens familiesenter, familieveiledningsteamet og familiegruppen Humlene, det nyoppstartede innsatsteamet, samt nyansatte. Det blir derfor en viktig oppgave å etablere og skape en virksomhet hvor vi samarbeider godt og tilbyr gode og koordinerte tjenester, i tråd med oppvekstreformen.
Som avdelingsleder vil du bli med i virksomhetens lederteam, og bistå virksomhetsleder innen områdene fag, personal og økonomi. I etableringsfasen vil du sammen med virksomhetsleder avklare, definere og fordele oppgavene innad i lederteamet. Det ønskes på sikt også noe klinisk arbeid.
Faglig ledelse, deriblant
- legge til rette for og bidra til god faglig kvalitet i virksomheten
- håndtering og oppfølging av avvik
- følge opp og forankre kompetanse som tilegnes
- gjennomføre delegerte oppgaver fra virksomhetsleder
- fremme godt samarbeid internt og eksternt
- lede ukentlige tverrfaglige drøftingsteam
Personalledelse, deriblant
- teamleder
- ansvar for å følge opp de ansatte
- videreutvikle personalets kompetanse i tråd med virksomhetens behov
- håndtere eventuelle personalkonflikter i samarbeid med lederteamet
- sykefraværsoppfølging
- ansvarlig for å utvikle et arbeidsmiljø som fremmer trivsel
Økonomi, deriblant:
- fakturabehandling og e-handel
- kontroll og godkjenning av lønnsforslag
Drift, deriblant
- ansvarlig for brannvern og elektrisk kontroll
- post- og arkiveringsrutiner
- daglige praktiske oppgaver (lokaler, tilganger, driftsavtaler)
Tjenestene skal være i samsvar med gjeldende lover og regler.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på universitets- eller høgskolenivå, for eksempel sykepleie, sosionom, barnevern, psykologi m.fl.
- Du må ha relevant ledererfaring, og det er en fordel om du også har lederutdanning.
- Relevant klinisk erfaring fra arbeid med barn, unge og familier, gjerne innenfor psykisk helse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere som ikke har nordisk morsmål må ha minimum B2-nivå.
- Gode evne til å lære og benytte deg av digitale systemer og verktøy
Personlige egenskaper
Du har:
- Gode kommunikasjons, relasjons- og samarbeidsegenskaper
- Høy arbeidskapasitet
- Gode lederegenskaper, er ansvarlig og utforskende
- Engasjement og kunnskap om fagområdet
Vi tilbyr
- Interessante arbeidsoppgaver i et nytt og spennende fagmiljø.
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale. Stillingskode: 945401 Leder barn og unge
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Ansattgoder som HjemJobbHjem, bedriftsidrettslag og -kunstforening, rabatt på treningssenter, svømmehall m.m
Det gjøres oppmerksom på at søkers navn normalt vil bli offentliggjort i forenklet søkerliste. Søker kan be om unntatt offentlighet, men da må dette begrunnes skriftlig, jf § 25 i offentleglova. Dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket, vil søker bli varslet før søkerliste ferdigstilles.
Kontaktinformasjon
Ingvild Rønneberg Hidle, Psykologspesialist og virksomhetsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Bjergsted Terrasse 1
4007 Stavanger
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Stavanger kommune
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon64
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.06.2024
Søknadsfrist: 19.02.2024
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjon