Lindbak søker digital forretningsutvikler med helhetlig ansvar for å videreutvikle våre netthandelsløsninger for å sikre gode digitale kundereiser. Sentrale oppgaver vil være å sørge for utvikling og optimalisering av funksjonalitet, prosesser og rutiner. Du vil ha ansvar for å effektivisere arbeidet med løsningen, og å videreutvikle netthandelsløsningen til å kunne møte fremtidskundens krav og forventninger. Målet med oppgavene er å oppnå en unik kundeopplevelse i møtet med Lindbak og øke salget gjennom de digitale kanalene til Lindbak.
For å lykkes i stillingen bør du ha grunnleggende IT-ferdigheter, god prosessforståelse og stor interesse for digital forretningsutvikling og netthandel generelt. Det er en fordel at du har erfaring med e-handelsplattformer fra før av. Sammen med vår markedsavdeling vil du teste og analysere nye konsepter innen våre forretningsområder gjennom e-handel og digitale bestillingsprosesser.
Vi forventer at du som vår nye kollega utviser solid forretningsforståelse, og har respekt for våre verdier og våre mål. Det skal være mulig å kjenne igjen målene og verdiene i ditt arbeid med utvikling og design av nye tjenester. Mye av utviklingsarbeidet vil foregå i prosjekter, og du må derfor ha et øye for prosjektledelse og tverrfaglig samarbeid. Du blir en del av en forretningsorientert markedsavdeling hvor avdelingens viktigste oppgave er å bidra til selskapets fremtidige vekst, lønnsomhet og utvikling. Stillingen vil rapportere til Markeds- og kommunikasjonssjef.
Ansvarsområder og typiske arbeidsoppgaver:
- Du vil være ansvarlig for teknisk drift og videre utvikling av netthandel og å sørge for at det digitale økosystemet fungerer optimalt
- Pådriver og ansvarlig for å få flest mulig kunder inn på digitale plattformer
- Du vil være ansvarlig for videreutvikling og drift av løsninger knyttet til digital kundeinteraksjon (Hubspot)
- Du vil være sentral i å drive og utvikle Lindbaks netthandelsplattform på tvers av alle forretningsområder
- Du vil jobbe proaktivt med å videreutvikle den digitale kundereisen. Det betyr å identifisere nye forretningsmuligheter og jobbe med linjen og IT-utviklere for å skape kontinuerlige forbedringer
- Du vil jobbe med digitaliseringsprosjekt som har til hensikt å effektivisere og automatisere prosesser både internt og eksternt
- Du vil være med på å designe nye tjenester og løsninger for våre kunder, og initiere og pilotere bruk av ny teknologi der det gjør at vår kundeoppfølging blir enda bedre
- Du bistår med opplæring og veiledning internt i Lindbak (evt. også eksternt) på netthandelsløsninger for avtalekunder der det trengs
- Superbruker for kundeweb og EHF-løsninger
Relevant erfaring:
- Har relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå
- Relevant erfaring fra netthandel, og gjerne erfaring fra omni-kanal
- Kjennskap og erfaring med ulike systemer som er relevant for rollen for eksempel innenfor CRM, Customer Data Plattform (CDP), Marketing Automation, digitale analyseverktøy og CMS. Lindbak bygger per i dag sine løsninger på netthandelsplattformen Craft Commerce med kildedata i en PIM levert av Papirfly. I tillegg benytter vi Hubspot i kundedialog
- Utpreget forretningsforståelse, og kunne forstå de målsettinger som fellesskapet jobber mot
- Generelt god systemforståelse, inkl. gode excel- og IT-ferdigheter
- Har erfaring med å optimalisere datadrevne prosesser
Personlige egenskaper:
- Evnen til å tenke fremover og ha fokus på eksisterende og nye prosjekter
- En strukturert tilnærming til komplekse problemstillinger
- Øye for og gjerne erfaring med prosjektledelse
- Analytisk av legning og evner å analysere og bearbeide data
- Ha driv, være målbevisst, idérik og nysgjerrig
- Omgjengelig og en god samarbeidspartner
- Inneha evnen til å se hvordan teknologi og mennesker samhandler optimalt
- Ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Hos oss møter du:
- En fremoverlent, profesjonell og ambisiøs organisasjon som jobber sammen for å skape trivsel og effektivitet på norske arbeidsplasser
- En organisasjon som har stor investeringsvilje i nye verktøy og prosesser
- Gode kolleger med sterkt engasjement for faget og Lindbaks verdier og mål
- En arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver, faglige utfordringer og høyt tempo
Hos Lindbak deltar alle medarbeidere i omfattende personalforsikringsordninger med kollektiv pensjon, gruppeliv, yrkesskade og reiseforsikring. I tillegg er ergonomisk riktige arbeidsplasser, trivselsskapende omgivelser, og velferdsordninger som kantine og eget idrettslag med å skape en ramme for trivsel. Vi har høy ansattengasjement, noe som er dokumentert gjennom kvartalsvise pulsmålinger.
Søknadsfrist: 22.05.24 - Men søknader vil behandles fortløpende, og stillingen kan bli besatt før søknadsfristen utløper
Adresse: Trondheim