Avdelingsleder lønn
Om stillingen:Lønnsfunksjonen ligger organisatorisk tilknyttet HR, og er underlagt kommunalsjef HR. Avdelingen består av tre ansatte inkludert avdelingsleder som vil ha personalansvar for to lønnsmedarbeidere.
Arbeidsoppgaver- helhetlig ansvar for drift og utvikling av lønnsarbeidet i Sortland kommune
- utøvende ansvar for lønnskjøringen
- være oppdatert på relevant lov- og avtaleverk
- rapportering
- arbeid i forbindelse med lønnsforhandlinger i kommunen
- personalansvar (to ansatte)
Kommunen bruker lønns- og personal-systemet VISMA UNIC.
Kvalifikasjonskrav:- relevant utdanning innen økonomiske og administrative fag på høgskole/ universitetsnivå
- erfaring innen ledelse og saksbehandling
- evne til å motivere og skape gode samarbeidsforhold blant egne ansatte og eksterne samarbeidsinstanser
- en brukervennlig og resultatorientert holdning
- evne til strategisk og helhetlig tenkning
- lang og riktig erfaring vil kunne erstatte utdanningskravene
Vi kan tilby deg:- spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- kompetente medarbeidere i et inkluderende arbeidsmiljø
- fordelaktig pensjonsordning
- lønn etter kommunenes lønnspolitikk for ledere
Tilsettingsvilkår:Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger. Ved tilsetting må det leveres politiattest ikke eldre enn 3 måneder.
Generelt:Med utgangspunkt i politisk vedtatt "Handlingsplan for likestilling og mangfold" oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune er IA-bedrift, og vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne bidra til å legge forholdene til rette.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Begrunnelse sendes til
HR@sortland.kommune.no. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef HR Brita Kleivan, tlf 909 82 796.
Søknad sendesSortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Dette betyr at kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem vil bli tatt i betraktning.
DET ER IKKE MULIG Å SENDE MED VEDLEGG. Attester og vitnemål må derfor medbringes til intervju. Ved behov for hjelp med registrering og utfylling av søknad, ta kontakt med vår HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00.
Velkommen som søker!
Stillingtype: Fast ansatt
Kontakter:
Brita Kleivan, HR-sjef,
brita.kleivan@sortland.kommune.no, Mobil: 90982796, Arbeid: 76 10 90 20
Søknad merkes: 120/14-BRK
For fullstendig utlysningstekst og elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Søknadsfrist: 07.09.2014