Vi har ledig avdelingslederstilling i vårt lederteam i Fjell helse- og omsorgsdistrikt. Vi ser etter deg som ønsker nye utfordringer, har pågangsmot og engasjement, og er geniunt opptatt å være med på å videreutvikle morgendagens helse- og omsorgstjenester.
Fjell helse- og omsorgsdistrikt ble opprettet 1.januar 2013 som et ledd i ny organisering av helse- og omsorgstjenesten i Drammen. En av målsetningene er å skape større ledernærvær. Virksomheten består av Fjell bo- og servicesenter og avdeling for hjemmetjenester som organiserer hjemmesykepleie, hjemmehjelp, og BPA. Hver avdeling er ledet av en avdelingsleder som rapporterer til virksomhetsleder. Fjell helse- og omsorgsdistrikt har en fagrådgiver i lederteamet som har ansvar for å bidra til fag og kvalitetsutvikling i hele virksomheten.
Vår visjon ”Skap gode dager” er et kort, tydelig og stolt budskap som speiler de verdiene vi ønsker å formidle i vårt samarbeid med brukere, pårørende og kollegaer. Vi vil at våre medarbeidere skal bidra til at den enkelte bruker opplever gode øyeblikk. Visjonen skal også minne oss om at vi sammen ønsker å oppleve gode dager med helsefremmede arbeidsoppgaver i et reflektert og målrettet fagmiljø.
Vi er inne i et spennende ”paradigmeskifte” i tjenestetilbudet, der individuell tilrettelegging og hverdagsmestring vil ha stort fokus framover.
For å gjenspeile mangfoldet i befolkningen, oppfordrer vi personer med innvandrerbakgrunn til å søke.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Arbeidsoppgaver- Fag- økonomi- og personalansvar for din avdeling. Rapporterer til virksomhetsleder.
Kvalifikasjoner- minimum helsefaglig høyskoleutdanning
- lederutdanning eller videreutdanning er ønskelig, men ikke et krav.
- god muntlig og skriftlig norsk fremstillingsevne
- gode IKT-kunnskaper
Personlige egenskaper- har pågangsmot, vilje til ”å stå på” og engasjement
- har evne til å engasjere, påvirke og er positiv, med en løsningsorientert tilnærming.
- du må kunne inspirere, motivere og være problemløser
- er kreativ, fleksibel og tørr å tenke nytt og annerledes
- har høy grad av relasjonskompetanse, er glad i mennesker og har gode kommunikasjonsevner
- er målrettet og resultatorientert med god økonomisk forståelse og evne til å ta beslutninger basert på økonomiske data
- har evne til å fremstå og utøve tydelig lederskap, tar ansvar, og gjennomfører beslutninger
- Ønskelig med erfaring fra hjemmetjeneste
- Personlig egnethet vil bli spesielt vektlagt.
Vi tilbyr- en utfordrende og ansvarsfull jobb
- en tjeneste og virksomhet i utvikling og endring
- trivelige og dyktige medarbeidere og kollegaer
- en tjeneste med fokus på kvalitet, kreativitet og refleksjon
- store påvirkningsmuligehter innenfor klart definerte rammer
- deltakelse i virksomhetens lederteam
- En kommune som jobber aktivt med å skape helsefremmende arbeidsplasser
- Rimeligere trening på Drammensbadet og treningssentre
- Lønn: Sentralt lønns- og stillingsregulativ
- Tiltredelse: Snarest.
Arbeidssted:Lauritz Hervigsvei 15, 3035 Drammen
Kontaktinfo:Margareth Lien, Virksomhetsleder, (+47) 95798053
Nøkkelinformasjon:Annonsør: Drammen kommune
Ref. nr.: 2446337394
Heltid
Fast
Antall stillinger: 1
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]