Vi har ledig 100 % fast stilling som enhetsleder pleie og omsorg med snarlig tiltredelse.
Enhetsleder pleie og omsorg er en av tre enhetsledere innen avdeling helse og omsorg. Vi står midt opp i en spennende utvikling der du vil få mulighet til å være med administrativ organisering og mange spennende utviklingstiltak.
Enhetsleder pleie og omsorg har ansvar for å lede enheten og for å planlegge, samordne, utvikle og administrere tjenester innen område:
- Institusjonsbasert omsorg
- Hjemmebasert omsorg
- Omsorgsboliger
- Boligtjenesten
- Koordinerende enhet
Vi søker en tydelig leder med evne til å motivere de ansatte. Stillingen krever at du
- Er selvstendig, tenker strategisk og helhetlig og lar deg motivere av utfordringer
- Er fleksibel og har stor arbeidskapasitet
- Evner å inspirere og motivere til innsats
- Er en lagspiller som samhandler godt med den øvrige kommuneorganisasjonen
- Jobber målrettet og strukturert
- Saksbehandlerkompetanse i arbeid med koordineringstjeneste og andre områder
Kvalifikasjoner
Du har høyere relevant universitets- eller høyskoleutdanning innen helsefag/sosialfag, erfaring innen fagområdene, samt relevant ledererfaring.
Utdanning og erfaring innenfor økonomi, ledelse og offentlig virksomhet er ønskelig og vil bli vektlagt. Kunnskap om økonomi og økonomistyring er nødvendig.
Kunnskaper i samisk språk og kultur vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som ellers er likt kvalifisert. Også personer uten kunnskaper i samisk språk og kultur oppfordres til å søke. Søkerne må beherske norsk muntlig og skriftlig.
Søkere som ikke behersker nordsamisk, må være villig til å gjennomføre samiskopplæring innen to år etter tilsetting.
ArbeidsoppgaverEnhetsleder pleie og omsorg har overordnet administrativt-, personal-, økonomi-, fag og driftsansvar innenfor sitt tjenesteområde.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver er blant annet
- Budsjett- og resultatansvar for drift og investeringer innen enheten.
- Personalansvar med spesiell fokus på å tilrettelegge for utvikling og trivsel.
- Overordnet ansvar for drift og tjenesteutvikling innenfor enheten
- Samordning på tvers av fagenheter og avdelingen
- Bidragsyter til strategisk utvikling av kommunen og enheten
- Veiledning og oppfølging av faglederne
Personlige egenskaper/kunnskap- Evne til å samarbeide, inspirere og motivere
- Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
- Gode analytiske evner
- God forståelse for samspill mellom politikk, administrasjon og tjenesteyting
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr- Gode samarbeidsforhold i en utviklingsorientert kommune
- Gode forsikrings - og pensjonsordninger
- Lønnsbetingelser etter avtale
- Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lov og avtaleverk. Stillingsbeskrivelse, lønns- og arbeidsvilkår avtales i løpet av tilsettingsprosessen. For tilsetting gjelder en prøvetid på seks måneder.
Gyldig politiattest (ikke eldre enn 3 måneder) i henhold til helse- og omsorgslovens § 5 - 4 må fremlegges før tiltredelse.
Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis, vil ikke bli tatt med i vurderingen.
Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel.
Nærmere opplysninger om stillingen får du hos kommunalleder Annhild R. Nedrejord, mob 455 02 260.
Søknadsfrist: 28. april.Søknad med CV sendes: Kárájoga gielda Karasjok kommune, Postboks 84, 9735 Karasjok eller
postmottak@karasjok.kommune.no.
- UtdanningSykepleiehøgskole, treårig grunnutdanning, Høgskolekandidat, informasjonsteknologi og økonomi, treårig, Bachelor, helseledelse og helseøkonomi, treårig, Vernepleiefag, uspesifiserte, høyere nivå, Videreutdanning for helse- og sosialsektoren
- PraksisSaksbehandler (offentlig administrasjon), Avdelingsleder (undervisning), Saksbehandler (økonomi og samfunnsvitenskap, offentlig administrasjon)
- KompetanseSamisk, Bokmål
Epost: postmottak@karasjok.kommune.no
Adresse: Postboks 84 9735 KARASJOK
Web: http://www.karasjok.kommune.no