Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse
INNKJØPSSJEF - Nyopprettet stilling i Norges ledende blomsterfaghandels konsern
Interholding
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Interholding AS er et datterselskap av INTERFLORA Norge SA, som også eier Floriss Drift AS og merkevaren Finn Schjøll. Interflora er et samvirke som eies av Interflora-butikkene i Norge. Den sentrale primærfunksjonen til Interflora er salg og formidling av blomsterhilsener (Floragram®) med 392 medlemmer i Norge. Interflora Norge SA er medeier og aksjonær i Interflora Int. som representerer et nettverk for distribusjon av blomsterhilsener i 140 land. Andre sentrale oppgaver er markedsføring, systemdrift, kursvirksomhet, faglig utvikling, leverandørforhandling og inngåelse av rammeavtaler på vegne av medlemsbutikkene. FLORISS er en franchisekjede som består av 95 butikker med en netto omsetning på 450 MNOK. Kjedens butikker er etablert på lokasjoner med høy kundetrafikk og skal være førstevalget for kjøp av blomster til enhver dag til konkurransedyktige priser.
Interflora og Floriss omsetter totalt for ca. 1,8 milliarder NOK på butikknivå og tilbyr samlet sett Norges ledende faghandelskonsept for salg av blomster i Norge. Selskapene er inne i en spennende utviklingsfase med ytterligere samordning av innkjøp og konseptutvikling for å styrke sine markedsposisjoner fremover.
Overordnet ansvar:
Utvikle, implementere og kvalitetsikre et attraktivt og lønnsomt sortiment i Interflora og Floriss. Herunder optimalisere effektene av eksisterende innkjøpssamarbeid med Blomsterringen og Bama Blomster Trading
Implementere Interflora/Floriss (konsernets) leverandør- og innkjøpsstrategi
Effektivisere innkjøpsarbeidet og realisere synergier i konsernet
Hovedarbeidsoppgaver:
Være overordnet ansvarlig for innkjøpsarbeidet, og sortimentsstrategiske føringer i samarbeid med kategori- og sortimentsansvarlige i hhv. Interflora og Floriss.
Utvikle, koordinere og effektivisere innkjøpsarbeidet og sortimentet for å muliggjøre økt kundetilfredshet. Bedre økonomi og gi butikkene en enklere hverdag.
Være bindeleddet og knutepunktet mellom Interfloras administrasjon og kjedekontoret i Floriss, samt butikkene og leverandørene innenfor innkjøp og rammeavtaler.
Hovedkontakt for konsernets leverandører (en dør inn/ en røst ut).
Leverandør- og rammeforhandlinger.
Implementering av ramme- og leverandøravtaler i organisasjonene.
Evaluering, justeringer og forbedringer i alle viktige og prioriterte avtaleområder på vegne av Interflora og Floriss.
KOMPETANSEPROFIL:
Bakgrunn/erfaring:
Økonomisk utdannelse (bachelor e.l).
Erfaring fra innkjøpsarbeid og forhandlinger, gjerne innenfor ferskvarer fra dagligvare- eller blomsterbransjen på detalj- eller leverandørleddet vil være en fordel.
God kunnskap om strategisk og taktisk kategoriutvikling og sortimentsstyring.
Detaljhandel/kjedevirksomhet, gjerne fra medlems- og eller franchisekjede.
Butikkforståelse.
Ferdigheter:
God til å finne løsninger
Evne til nytenkning
Analytisk problemløser
God og tillitsfull selger
Gjennomføringskraft
God økonomisk forståelse
Personlige egenskaper:
Forhandlingsvant
Resultatorientert
Teamorientert
Gode kommunikasjonsferdigheter; en til en og en til mange
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.