Om NAV og stillinger
NAV sitt overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter og velferdsytelser. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver med gode karrieremuligheter i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag.
NAV Verdal betjener rundt 15 000 innbyggere. Kontoret har 35 ansatte. NAV Verdal holder til i Kinogården i Verdal.
Med forbehold om kommunal godkjenning inkl. finansiering av et forsøksprosjekt så vil det fom. våren 2019 være ledig flere stillinger som veiledere ved NAV Verdal. Inntil 2 av disse vil være faste, hele stillinger. Antall vikarer vil være avhengig av ekstern finansiering. Vikariatene vil ha en varighet ut 2019.
Arbeidsoppgaver
Veilederne inngår i team hvor alle har delansvar for kontorets arbeid knyttet til enkeltbrukere og arbeidsgivere. Viktige arbeidsoppgaver vil være:
Informasjon, veiledning og avklaring ut fra brukernes behov og muligheter i arbeidsmarkedet
I samarbeid med brukere kartlegging av individuelle muligheter, utarbeiding av handlingsplaner og aktiv og målretta bruk av tiltak og virkemidler for at hver enkelt bruker skal kunne nå egne mål
Tett oppfølging av brukere - og god samhandling med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
Saksbehandling knyttet til Lov om sosiale tjenester i NAV herunder vedtaksskriving og forvaltningsavgjørelser
Kvalifikasjoner
Sosialfaglig utdanning av minst 3 års varighet fra høyskole eller universitet kreves. I helt særskilte tilfeller kan erfaring fra arbeid innenfor fagområder som ligger nært opp til NAV sine ansvarsområder veie opp for deler av utdanningskravet.
God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Stor arbeidskapasitet
Evne til å lære -og å kunne håndtere flere datasystemer parallelt
Forståelse av arbeids- og velferdspolitikken i en samfunnsmessig sammenheng
Personlige egenskaper
Har evne til å inspirere og motivere andre
Har evne, vilje og kompetanse til over tid relasjonelt å kunne bistå brukere som står i for dem utfordrende livssituasjoner
Har evne til å "gå sammen" med brukere som har utfordringer knyttet til egen livssituasjon og som trenger bistand for å komme seg videre i livene sine samtidig som at en er tydelig på hvilke krav og forventninger som stilles.
Opptatt av service og samarbeid
Fleksibel, omstillings- og løsningsdyktig
Tydelig, strukturert og resultatorientert.
Menneskesyn og holdninger som støtter opp om NAV`s visjon og verdier
Personlig egnethet vil tillegges stor vekt i utvelgelsen.
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø
Kompetanseheving
Kommunal tilsetting
Lønnsvilkår
Stillingene vil bli avlønnet ihht. gjeldende avtaler og regelverk
Pensjonsordning gjennom KLP.
Annet
Arbeidstakere tilsettes i kommunen på de vilkår som følger av lovbestemmelser, reglement og gjeldende tariffavtaler.
Søkere som vil påberope seg fortrinnsrett må angi dette i søknaden.
Ved eventuelle interne rokkeringer kan andre stillinger bli ledige. Søkere med interesse for dette må oppgi dette i søknaden.
For stillinger med krav om politiattest er det et vilkår for å tiltrå stillingen at tilfredsstillende politiattest framlegges, jfr. barnevernloven § 6-10, opplæringsloven § 10-9, barnehageloven § 19 og lov om helsepersonell § 20A
Kommunen er røykfri.
Søknad sendes
Søknad sendes via kommunens rekrutteringsmodul på nett. Søkere som opplever problemer med modulen kan kontakte servicekontoret Levanger tlf Logg inn for å se kontaktinformasjon eller servicekontoret Verdal tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon for bistand.
Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med på intervju.
Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å få sitt navn m.v. unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, vil få varsel om dette.
Adresse: NAV Verdal