Er du vår nye kollega?
Varner satser nå tungt på utvikling av helt nye nettbutikker til alle sine kjedekonsepter, og rett person har nå muligheten til å få jobbe med det som antageligvis er det mest spennende som skjer innenfor omni og digital markedsføring i Norden for øyeblikket. Dette er en mulighet til å være med på reisen.
Vi ser etter deg som ønsker å jobbe med digital annonsering på sosiale medier. Du er resultatorientert og blir motivert av å optimalisere annonsekjøp mot salg. Hovedfokus vil være å utføre annonsekjøpene på Facebook og andre sosiale medier for alle Varners kjeder, men også testing av nye kanaler som virker interessante. Det vil også bli et naturlig samspill med de som driver den ikke-betalte aktiviteten i sosiale medier i Varner.
Vi bygger opp det som skal bli en av de absolutt sterkeste avdelingene innen digital markedsføring i Norden, og forventer å bli 8-10 personer på mediakjøp, seo og analyse. Vi ønsker personer som kan ta ulike roller innenfor avdelingen etter behov, og som ønsker å utfordre seg selv kontinuerlig. Vi skal alltid være i forkant og teste alle interessante nye funksjoner som blir tilgjengelig i de store annonseplattformene allerede i alpha/betastadiet, og vi skal etterhvert kunne benytte oss av de store datamengdene vi samler og har fått strukturert opp.
Vi har utviklere tilgjengelig for å automatisere det som bør automatiseres via API, og også tung AI-kompetanse dersom det blir behov for det. Vi forventer ikke at du skal kunne alt fra dag en, men vi ønsker en ekte nysgjerrighet på hva som er mulig å få til.
Hva kan du forvente å jobbe med?
- Kjøp og plassering av annonser i sosiale medier
- Oppsett av feeds i samhandling med analytikere
- Annonsetekster og annonseformater
- Konverteringsoptimalisering
- Være med i diskusjoner om hva som skal optimeres mot, for eksempel hvor mye man skal vektlegge branding-aktiviteter i forhold til ren resultatbasert markedsføring
- Vi vil ta i bruk Facebook Attribution, og du vil på sikt bli ekspert innen dette
- Finne ut av hvordan vi kan ta i bruk data fra vår lojalitetsklubb på 6 millioner kunder når vi gjør annonsekjøp
Kvalifikasjoner
- God teknisk forståelse, gjerne på et nivå der du kan skrive litt SQL for å grave i dataene
- Er kommersiell av natur og opptatt av å måle verdien av det du gjør
- Gode kommunikasjonsevner. Du evner å kommunisere komplekse ting på en pedagogisk måte
- Du tar initiativ og ser muligheter. Er nysgjerrig, ønsker å forbedre og optimalisere
- Selvgående, ansvarsbevisst og kan ta egne beslutninger, samtidig som du liker å være en del av en større gruppe som også har ansvaret for nettbutikker og et stort og sterkt kreativt miljø
- Erfaring med tilsvarende arbeidsoppgaver eller generell konsulenterfaring - du må være glad i tall og ha et ønske om å satse på markedsføring
- Høyere utdanning, sannsynligvis innen markedsføring, økonomi eller tekniske fag
Adresse: 1396 Billingstad