Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon06 Presentasjon av stillingen:
Vi søker etter nye medarbeidere som skal inngå i kjerneteamet for forvaltning og utvikling av Oslo kommunes sak og arkivtjeneste. Vi søker etter deg som har erfaring med drift og forvaltning av IKT-tjenester eller som tjenesteleverandør. Du vil jobbe i et fagmiljø med lang og god erfaring som leverandør av fellestjenester til Oslo kommunes ansatte.
Sak- arkiv tjenesten omfatter alt fra registrering, produksjon, arkivering, deling, publisering og ekspedering av virksomhetens dokumenter på en sikker måte. Samt integrasjon av fagsystemer og datafangst mot arkivkjerne hos Byarkivet. Målet med tjenesten er en felles sak-/ arkiv base som i sin tur legger til rette for digital transformasjon for Oslo kommune.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte Oslo kommunes felles sak og arkivtjeneste som er basert på ACOS Websak
- Planlegge og lede vedlikehold, forbedringstiltak og endringer i samsvar med tjenestens årsplan og årshjul
- Delta aktivt i kjerneteamet for forvaltning av tjenesten sammen med tjenesteleder, løsningsekspert og løsningsarkitekt
- Evne å se mulighetene for prosessforbedringer hos saksbehandlere og arkivarer
- Bidra til å gjøre sak og arkivtjenesten til en attraktiv tjeneste for Oslo kommunes virksomheter
- Bestille og koordinere endringer i samarbeid med leverandør
- Vedlikeholde og formidle tjenestebeskrivelser ved endringer
- Delta i implementering av tjenesten i kommunens virksomheter
- Organisere referansegrupper og gjennomføre referansegruppemøter
- Være oppdatert på ny funksjonalitet og nye versjoner, samt holde deg oppdatert på lover og regler innen området
Kvalifikasjoner
- Universitets/høyskoleutdanning minimum bachelor. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende utdanning
- Kjennskap til og praktisk erfaring fra sak-arkivløsninger, gjerne ACOS Websak
- Interesse for moderne arkiv og meråpenhet som prinsipp i offentlig forvaltning
- Erfaring med drift og forvaltning av IT-system levert som tjeneste
- Erfaring fra prosjekt- og forbedringsarbeid og innføring av nye tjenester i offentlig sektor
- Erfaring med å kvalitetssikre og strukturere informasjon
- Erfaring med å utarbeide og kvalitetssikre dokumentasjon
- Formelle IKT-faglige kvalifikasjoner, alternativt demonstrert høy kompetanse gjennom lang erfaring
Personlige egenskaper
- Teamorientert med velutviklet evne til å samarbeide på tvers av disipliner og organisasjoner
- Energisk, initiativrik, motiverende og med evne til å få fremdrift i prosjekter
- Tillitsskapende og resultatorientert
- Evner å prioritere og levere på frist
- Lærevillig
- Bidra positivt til arbeidsmiljøet
Det vil bli brukt evne- og personlighetstester fra cut-e i forbindelse med 2.gangs intervju.
Vi tilbyr
- Mulighet til å jobbe med en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til endringsreisen
- Mulighet til å spille en sentral rolle i fornyingsarbeidet i Oslo kommune
- En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utvikling
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
- Lønn etter avtale, fleksitidsordning
- Sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
Kontaktinformasjon
Kari Margrete Hove, seksjonsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Jonas Gjendemsjø, tjenesteleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Grensesvingen 6
0663 Oslo
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon06
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 12.08.2019