Beskrivelse av arbeidsstedet
Haugtun omsorgssenter er et moderne omsorgssenter med 4 sykehjemsavdelinger, omsorgsboliger og baser for hemmebaserte tjenester. Det er tilknyttet kafé/ kantine.Sykehjemmet består av 4 avdelinger med til sammen 61 plasser. Haugtun avdeling 2 AB er en sykehjemsavdeling med 13 plasser som tilbyr tjenester til personer med demens., primært korttidsplasser - herunder en enhet med 6 plasser for avlastning til hjemmeboende. Det er ønske om at avdelingen skal utvikle tjenester med stor grad av fleksibilitet og kunne tilby skreddersydde løsninger ut fra individuelle behov hos brukere og pårørende.
Virksomhetsleder vil få ansvar for nyskapning i en avdeling under omstrukturering. Stillingen vil være tilknyttet lederteamet for sykehjemmet på Haugtun omsorgssenter, bestående av 4 ledere. For øvrig består ledelesen av sykehjemstjenesten av et kolligium på 10 personer.
Arbeidsoppgaver
stillingskode: 9451
Virksomhetsleder skal ivareta den overordnede ledelsen av avdelingen, slik at tjenestene gis i henhold til gjeldende lover, forskrifter, retningslinjer, brukerens vedtak og tjenesteområdets styrende dokumenter.
Virksomhetsleder har ut fra overordnede føringer ansvar for personalledelse, ressurs- og økonomistyring innenfor vedtatte rammer, samt ivareta det til enhver tid gjeldende kompetansebehov for tjenesteyting i avd.
Virksomhetsleder:
- Har et helhetlig fag- og lederansvar for sin avdeling og handler i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.
- Har personal- og arbeidsgiveransvar for avdelingen, og skal utføre dette i overensstemmelse med vedtatte mål og retningslinjer,
- Er ansvarlig for en effektiv organisasjon i et godt arbeidsmiljø og aktiv medbestemmelse fra ansatte, inkl. samarbeid med plasstillitsvalgte.
- Har økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt, og i henhold til gjeldende økonomireglement,
- Er ansvarlig for utarbeidelse og oppfølgning av avdelingens lønnsbudsjett,
- Skal sørge for at ansatte er faglig oppdatert, og at tjenesten er i tråd med samfunnsutviklingen
- Skal sørge for kvalitetssikring med fokus på helhetlige tjenester og koordinering og samarbeid til beste for tjenesteytere og tjenestemottakere
- Er ansvarlig for å tilrettelegge samarbeidsfora der brukere og brukerrepresentanter er inkludert,
- Dokumenterer i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer,
- Er pådriver for faglig utvikling og etisk refleksjon,
- Er ansvarlig for å søke råd/bistand og veiledning når det er behov,
- Er ansvarlig for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet
- Er pådriver for et inkluderende godt arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner
- Sykepleier med ledelseskompetanse
- Erfaring med og interesse for tjenester til personer med demens
- Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid er ønskelig.
- Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig
- Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.
- Vi søker en positiv og inspirerende person som har gode leder egenskaper, samt evne til å arbeide selvstendig og samarbeide med andre ut fra kommunenes verdier: Kompetanse, Engasjement og Respekt
- Krav om godkjent politiattest
Vi kan tilby
Som virksomhetsleder deltar du i et større ledernettverk innad i tjenesteområdet samt i et lederteam lokalt på omsorgssenteret. Stillingen er organisert under tjenesteleder for sykehjemstjenesten.
En selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke avdelingens og tjenesteområdets videre utvikling.
- Utfordrende og utviklende arbeidsoppgave
- Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden.
- Relevante kurs og opplæring i data på våre fagsystemer
- Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
- Lønn etter avtale
- IA bedrift
- Gode pensjonsordninger
- Bedriftsidrettslag
Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester , og er generelt opptatt av fag og kompetnaseutvikling
Unntatt offentlighet må begrunnes
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad sendes
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av
kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Adresse: 2810 Gjøvik