<  
>  
Stillingsannonse

Er du vår nye BPA-rådgiver? Vi ser fram til å høre fra deg Stendi

Søknadsfrist : 15.11.2021

Vi har etter hvert fått over 10 års erfaring med å tilrettelegge for smidige og individtilpassede BPA-ordninger. Hos oss jobber det både funksjonsfriske og mennesker med funksjonsnedsettelser, noe vi tror hjelper oss med å møte både kundene våre og assistentene våre på en god måte. 

Du blir en del av et entusiastisk team på som jobber godt sammen, og som ser ser fram til å inkludere nok en dyktig rådgiver som ønsker å dele av sine erfaringer og komme med gode innspill til hvordan vi kan gjøre BPA-tjenesten vår enda bedre. Du har gjerne erfaring fra rollen som rådgiver, eller god kjennskap til BPA som likestillingsverktøy. 

Det som driver oss i Stendi Assistanse, er muligheten vi hver dag får til å utgjøre en positiv forskjell i livene til våre kunder. Derfor trenger vi deg som i likhet med oss, har stort engasjement for BPA- og likestillingssaken. Ditt hovedansvar vil først og fremst være å ivareta og veilede våre kunder, men også assistenter og oppdragsgivere. Vi kan tilby en spennende og allsidig jobb, hvor du som er god på å skape mellommenneskelige relasjoner og som er glad i å være på farten, vil være i ditt ess.

Ditt arbeidsområde vil være på Østlandet. Vi holder til i Stendi sitt splitter nye hovedkontor, i moderne og smakfulle lokaler – med alle fasiliteter – på Lilleaker i Oslo.

Dine arbeidsoppgaver vil være: 

  • Følge opp kunder fra A til Å i BPA-prosessen 
  • Bistå arbeidsledere i oppstart av nye ordninger og ved rekruttering av assistenter 
  • Være en tilstedeværende støttespiller og veileder i alle deler av arbeidslederrollen, både på telefon og ved hjemmebesøk 
  • Tilrettelegge og gjennomføre kurs for både arbeidsledere og assistenter 
  • Promotere Stendi Assistanse på ulike arenaer i BPA-bransjen 
  • Administrativt arbeid

Noe kveldsarbeid må påregnes, og du vil inngå i vår rullerende telefonvaktordning for BPA-telefonen som er åpen 24 timer i døgnet, 365 dager i året. 

Vi ser for oss at du: 

  • Er glad i å jobbe tett på mennesker 
  • Har en pedagogisk tilnærming og er god på å veilede andre 
  • Allerede har god innsikt i (eller evner å sette deg inn i) relevant lovverk, som Arbeidsmiljøloven, Helse- og omsorgstjenesteloven og Likestillings- og diskrimineringsloven 
  • Er god til å forklare hva ulike bestemmelser vil bety i praksis for den enkelte – mange synes en del aspekter ved BPA er litt komplisert, og her spiller du som rådgiver en avgjørende rolle 
  • Setter pris på å bidra inn i teamet vårt, men samtidig er trygg nok i din rolle til å arbeide individuelt og ansvarsfullt

Kvalifikasjoner: 

  • God vandel 
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Førerkort kl. B og disponerer egen bil 
  • Erfaring fra personalledelse og/eller oppsett av turnus er et pluss
  • Gode IT-kunnskaper

Vi tilbyr: 

  • Et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke kollegaer, som jobber mot felles mål innenfor et satsningsområde i selskapet 
  • Fokus på egenutvikling og kompetanseheving, gjennom både faglige samlinger og digitale læringssystemer
  • Mulighet til å utvikle BPA-tjenesten vår
  • Fleksibel arbeidstid med kjernetid på kontor 
  • Konkurransedyktig lønn etter avtale 
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår

Oppstart: Snarlig eller etter avtale

Informasjon til deg som søker jobb:Dersom du blir innkalt til intervju kreves det at du har med CV, godkjente attester og andre relevante dokumenter eller at du har opplastet dette direkte i Karrierestart. 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Stendi er Norges største omsorgsaktør og driver landsdekkende virksomhet innen barnevern, bo- og omsorgstjenester, eldreomsorg, hjemmehjelp og brukerstyrt personlig assistanse (BPA).

Barnevern
I vår drift differensierer vi ut fra barnets eller ungdommens problematikk. På den måten kan vi lage opplegg som best mulig ivaretar den enkeltes behov for omsorg og utvikling, enten det er i form av bofellesskap, institusjoner, familiehjem eller andre hjelpetiltak.

Bo- og omsorgstjenester
Vi har landsdekkende tilbud for personer med komplekse bistandsbehov. Tjenestene tilpasses hver enkelt bruker på bakgrunn av deres problematikk og behov. Vi jobber for at alle våre brukere skal ha et godt liv og oppleve livskvalitet.

Eldreomsorg og hjemmetjenester
Vi drifter sykehjem, omsorgsboliger, hjemmetjenester og alarmtjeneste – både offentlig og privat. Vi ønsker å være en innovativ samarbeidspartner for norske kommuner i å videreutvikle gode omsorgstjenester, samtidig som vi tilbyr private alternativer. Privat tilbyr vi seniorboliger til leie, samt hjemmesykepleie og praktisk hjelp i hjemmet etter bestilling.

Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
Vårt mål er at mennesker med funksjonsnedsettelser skal få mulighet til å ha et selvstendig liv. BPA skal innenfor rammen av vedtaket vedkommende har, tilpasses eget behov og ønsker best mulig, og samtidig benytte kommunenes ressurser på en god måte.

Les mer om Stendi

Stillingsbeskrivelse

Stendi Assistanse vokser og får stadig flere kunder. Nå utvider vi vårt sammensveisede team, og ønsker oss innsiktsfull og empatisk kollega som brenner for å skape gode BPA-ordninger.

Vi har etter hvert fått over 10 års erfaring med å tilrettelegge for smidige og individtilpassede BPA-ordninger. Hos oss jobber det både funksjonsfriske og mennesker med funksjonsnedsettelser, noe vi tror hjelper oss med å møte både kundene våre og assistentene våre på en god måte. 

Du blir en del av et entusiastisk team på som jobber godt sammen, og som ser ser fram til å inkludere nok en dyktig rådgiver som ønsker å dele av sine erfaringer og komme med gode innspill til hvordan vi kan gjøre BPA-tjenesten vår enda bedre. Du har gjerne erfaring fra rollen som rådgiver, eller god kjennskap til BPA som likestillingsverktøy. 

Det som driver oss i Stendi Assistanse, er muligheten vi hver dag får til å utgjøre en positiv forskjell i livene til våre kunder. Derfor trenger vi deg som i likhet med oss, har stort engasjement for BPA- og likestillingssaken. Ditt hovedansvar vil først og fremst være å ivareta og veilede våre kunder, men også assistenter og oppdragsgivere. Vi kan tilby en spennende og allsidig jobb, hvor du som er god på å skape mellommenneskelige relasjoner og som er glad i å være på farten, vil være i ditt ess.

Ditt arbeidsområde vil være på Østlandet. Vi holder til i Stendi sitt splitter nye hovedkontor, i moderne og smakfulle lokaler – med alle fasiliteter – på Lilleaker i Oslo.

Dine arbeidsoppgaver vil være: 

  • Følge opp kunder fra A til Å i BPA-prosessen 
  • Bistå arbeidsledere i oppstart av nye ordninger og ved rekruttering av assistenter 
  • Være en tilstedeværende støttespiller og veileder i alle deler av arbeidslederrollen, både på telefon og ved hjemmebesøk 
  • Tilrettelegge og gjennomføre kurs for både arbeidsledere og assistenter 
  • Promotere Stendi Assistanse på ulike arenaer i BPA-bransjen 
  • Administrativt arbeid

Noe kveldsarbeid må påregnes, og du vil inngå i vår rullerende telefonvaktordning for BPA-telefonen som er åpen 24 timer i døgnet, 365 dager i året. 

Vi ser for oss at du: 

  • Er glad i å jobbe tett på mennesker 
  • Har en pedagogisk tilnærming og er god på å veilede andre 
  • Allerede har god innsikt i (eller evner å sette deg inn i) relevant lovverk, som Arbeidsmiljøloven, Helse- og omsorgstjenesteloven og Likestillings- og diskrimineringsloven 
  • Er god til å forklare hva ulike bestemmelser vil bety i praksis for den enkelte – mange synes en del aspekter ved BPA er litt komplisert, og her spiller du som rådgiver en avgjørende rolle 
  • Setter pris på å bidra inn i teamet vårt, men samtidig er trygg nok i din rolle til å arbeide individuelt og ansvarsfullt

Kvalifikasjoner: 

  • God vandel 
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Førerkort kl. B og disponerer egen bil 
  • Erfaring fra personalledelse og/eller oppsett av turnus er et pluss
  • Gode IT-kunnskaper

Vi tilbyr: 

  • Et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke kollegaer, som jobber mot felles mål innenfor et satsningsområde i selskapet 
  • Fokus på egenutvikling og kompetanseheving, gjennom både faglige samlinger og digitale læringssystemer
  • Mulighet til å utvikle BPA-tjenesten vår
  • Fleksibel arbeidstid med kjernetid på kontor 
  • Konkurransedyktig lønn etter avtale 
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår

Oppstart: Snarlig eller etter avtale

Informasjon til deg som søker jobb:Dersom du blir innkalt til intervju kreves det at du har med CV, godkjente attester og andre relevante dokumenter eller at du har opplastet dette direkte i Karrierestart. 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Ved henvendelser ta kontakt med rekrutteringsansvarlig i Karrierestart. 

Søknadsfrist : 15.11.2021

Kontaktperson

Virksomhetsleder Assistanse

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • OKT 24
    2021
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 26
    2021
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 27
    2021
    0 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 28
    2021
    0 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 29
    2021
    2 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 30
    2021
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 31
    2021
    8 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Flere muligheter