Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon9 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon27 Presentasjon av stillingen:
Norsk helsenett er et IT-selskap som jobber i grensesnittet mellom helse og IT. Vi er eid av helse- og omsorgsdepartementet og vårt oppdrag er å levere nasjonal IKT-infrastruktur for samhandling mellom aktørene i helse- og omsorgssektoren. Vi har fått stor tillit i sektoren de siste ti årene og har gjennomgått en betydelig utvikling og fått mange nye oppgaver. Vi har gått fra å være en ren driftsleverandør til å bli en nasjonal tjenesteleverandør hvor vi utvikler, drifter og forvalter sentrale løsninger i sektoren. Fremover skal vi bidra til å bygge en bedre helsetjeneste slik at informasjon og helsedata blir tilgjengelig for de som trenger den -- når de trenger den. Vi skal hjelpe innbyggerne med å mestre sin egen helsehverdag, helsesektoren til å yte gode helsetjenester, forskerne til å utvikle ny kunnskap og næringslivet til å levere sine tjenester for bedre helse.
Divisjon Applikasjons- og plattformtjenester skal sikre etterlevelse og forbedring av alle interne prosesser knyttet til drift. Divisjonen har ansvar for Incident Management-prosessen i virksomheten, og har en Incident Manager i 100 % stilling som har ansvar både for prosessen og operativ incidentledelse.
Vi ønsker å styrke vår operative evne til å håndtere feilsituasjoner og eskaleringer i form av flere Incident Managere til vårt "incident response team". NHN har en voksende system- og tjenesteportefølje med både bredde og kompleksitet. Vi ser nå et behov for å sikre økt kapasitet til hendelseshåndtering i kategorien "major incidents" -- altså hendelser som har stor påvirkning for våre kunder. De operative incident managerne skal rapportere til en incident manager prosesseier. Oppgavene vil være varierte og innbefatte stor grad av evne til å både beslutte, koordinere, delegere og inneha myndighetsrollen på vegne av NHNs linjeledelse.
Rollen vil være tett knyttet mot vårt 24/7/365 Operasjonssenter samt prosesseierskap til bl.a. ITIL og DevSecOps.
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
- Sikre at Incidents løses innenfor avtalt SLA/OLA
- Konstituere og lede respons team/incident team
- Håndtere eskaleringer og «kasteballsaker»
- Sikre riktig prioritet på eskaleringer
- Være et kontaktpunkt for ressurser som jobber i prosessen, inkl. leverandører
- Gjennomføre incident reviews for å sikre kontinuerlig læring
- Analyse og identifisering av trender på Incidents
- Oppfølging og rapportering etter Major Incidents
- Bidra til å sikre etterlevelse og utvikling av Incident Management-prosessen
- Sikre godt samarbeid og informasjondeling med andre relevante prosesser, som f.eks. change, problem, release og event.
Kvalifikasjoner
- God kjennskap til drift, forvaltning og utvikling av IKT-tjenester
- God metodikkforståelse
- God ITIL- og prosesskompetanse
- Erfaring fra operativt arbeid med incident management
- God til å utarbeide skriftlig dokumentasjon og rapporter
- God til å utarbeide statistikker og oversikter
- Erfaring fra samhandling med IKT- produksjonsmiljøer, drift og forvaltning
- Du anvender Norsk som arbeidsspråk
Personlige egenskaper
Du er strukturert og er vant til å jobbe med mennesker. Du har lederegenskaper, og evner å motivere og få det beste ut av dine kollegaer. Du er kjent med ITIL-rammeverket og har god prosessforståelse. Du arbeider godt selv om det er mye som skjer rundt deg. Er du i tillegg nysgjerrig, har driv og og bryr deg om dine kollegaer og arbeidsoppgaver, ja da ser vi frem til å høre fra deg.
Vi tilbyr
I Norsk helsenett lever vi etter våre verdier: Vi er nysgjerrige, vi har driv og vi bryr oss. Vi motiveres av visjonen om å knytte
Helse-Norge sammen og med å forenkle helsetjenesten. Vi tilbyr spennende
utfordringer og muligheter i en kunnskapsintensiv virksomhet hvor ansatte har
høy fagkompetanse, stort engasjement og utviklingsvilje. Du vil gjennom å jobbe
hos oss møte kompetente og hyggelige kolleger som skaper et godt
arbeidsmiljø, og som står klare til å ønsker deg varmt velkommen.
Vi har konkurransedyktige betingelser og kan tilby blant annet:
- God pensjonsordning i KLP
- Gode forsikringsordninger i DNB
- 37,5 timers arbeidsuke inkludert betalt lunsjpause. Vår kjernetid er mellom 9 og 15 og du har høy fleksibilitet i forhold til arbeidstimer og avspasering
- 75% av utgifter knyttet til trening og fysisk aktivitet med inntil 5 000 kr per kalenderår dekkes av oss
- Mobil og mobilbruk dekkes innenfor våre rammebetingelser og vi dekker bredbåndsutgifter i hjemmet inntil 600 kr pr måned
Norsk helsenett er omfattet av sikkerhetsloven, og for ansatte i selskapet kan det potensielt bli aktuelt med sikkerhetsklarering.
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Kontaktinformasjon
Cathrine Hole, Seksjonsleder operasjonssenter, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Birgithe Tømmervold, HR-rådgiver, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Abelsgate 9
7030 Trondheim
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Norsk Helsenett SF
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon27
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.01.2021