Har du lyst til å lede en avdeling som har ansvar for lønn til 25000 ansatte?
Vi søker nå etter en Fagsjef lønn da vår tidligere fagsjef har fått nye muligheter internt. Du vil ha ansvaret for lønnsproduksjon og er med i HR-senterets ledergruppe. Du vil rapportere direkte til direktør ved HR-senteret.
HR-senterets kjernevirksomhet er personaladministrasjon og lønnsproduksjon. HR-senteret er underlagt Konsernstab HR som står som eiere av policy innen HR/HMS området. HR-senteret skal levere tjenester i henhold til overordnet policy.
Vi søker deg som har relevant erfaring fra lønnsområdet, gjerne fra en stor organisasjon. Du må ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne da oppgavene hos oss er både mange og utfordrende. Vi kan tilby dager fylt med varierte arbeidsoppgaver, gode kollegaer og godt humør.
Arbeidsoppgaver:
- faglig ansvar for hvordan Postens avtaler og policys, innen lønn og godtgjørelser, best mulig blir effektuert for alle Postens ansatte
- optimalisere lønnsproduksjonen i hht definerte KPI-krav og SLA-avtaler med divisjonene og konsernstab
- følge opp underlevandører
- personal- og driftsansvar for en avdeling med 14 medarbeidere
- delta i det operative daglige arbeidet innenfor fagområdet
- informasjon til og kommunikasjon med øvrige team og Postens divisjoner gjennom linjens ledere og HR-medarbeidere
Ønsket bakgrunn:
- ønskelig med 3 - 5 års relevant høyskoleutdannelse innenfor økonomi/regnskap/lønn
- formell utdanning kan kompenseres med tilsvarende realkompetanse
- erfaring fra å lede en lønnsfaglig avdeling
- god kjennskap til lov, avtaleverk, retningslinjer, policies og eksisterende praksis innen HR-området i Posten eller lignende virksomhet
- gjerne erfaring med bruk av Oracle HR
Personlige egenskaper:
- gode lederegenskaper
- dyktig til å formidle fagkunnskap på en lettfattelig måte
- kunde- og serviceorientert
- løsningsorientert
- analytisk, og strukturert
- initiativrik
Hvis du har spørsmål til stillingen kan du kontakte rekrutteringsrådgiver Linda Foss-Sørensen på tlf 469 57 030.