Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Vil du være med på å utvikle
fremtidens IT løsninger for Posten og Bring konsernet?
Ønsker du å være med å skape en
leveransekultur og gode helhetlige løsninger og bistå med kompetanse på
utviklingstrender innenfor økonomi og HR løsninger? Da er du velkommen på
laget.
IT har ansvar for å
videreutvikle eksisterende IT løsninger og ha fokus på digital innovasjon og
teknologisk forretningsutvikling.
Vi ønsker deg som er en lagspiller som er vant
til å kommunisere med kunder, internasjonale leverandører, brukere og utviklere .
Du evner å sette deg raskt inn i
nye problemstillinger og liker å følge med på teknologiske trender.
Hvem er du?
du er engasjert og nyskapende med lyst til å skape forbedring
kan jobbe både selvstendig og som del av et team
pådriver for å utvikle og levere innovative løsninger
god teknisk forståelse
er flink til å se helheten og konkretisere problemstillinger og løsninger
har god forretningsforståelse og har erfaring fra grensesnittet forretning og IT
interesse for å følge med på nye trender i markedet
Kvalifikasjoner:
høyere utdannelse innen IT (bachelor, mastergrad eller tilsvarende)
gjerne praktisk erfaring fra konsulentbransjen eller tilsvarende
erfaring fra smidige utviklingsprosjekter er en fordel
erfaring med utvikling av større IT løsninger og er komfortabel i grenselandet mellom IT og forretning
erfaring med arkitektur, løsningsdesign og infrastruktur
kommunisere godt på engelsk og norsk
Oracle eBusiness Suite kompetanse
Kunnskap om HR og økonomi prosesser på et overordnet nivå
Dine ansvarsområder og
arbeidsoppgaver:
Være en strategisk og operasjonell IT-rådgiver overfor konsernstaber, som forstår forretningsmessige behov og teknologiske muligheter, samt sikrer involvering av rette ressurser etter behov.
Delta i tverrfaglige utviklingsprosjekter der du samarbeider med blant annet prosjektledere, testledere, arkitekter, utviklere, produkteiere og andre
Bistå forretning med anskaffelsesprosesser
Etablere helhetlig roadmap på prioriterte systemområder med formål å sikre fremtidsrettede og kostnadseffektive løsninger.
Bidra til kontinuerlig forbedring og redusert time-to-market for ny funksjonalitet.
Bidra til avdelingens faglige utvikling og miljø
Samarbeide med å følge opp leverandører
Hvorfor
bør du bli en del av laget?
Du får
jobbet for et av Norges største konsern som Business Service Manager med ansvar
for å levere fremtidsrettede IT løsninger som er kundeorienterte, forenkler og
lønnsomme. Du får jobbe sammen med dyktige kollegaer, i et godt sosialt og
aktivt fagmiljø.
Du
vil finne et arbeidsmiljø som er trygt, men samtidig dynamisk og
fremtidsrettet, med mange store, spennende prosjekter. Posten står overfor
store endringer og Konsernstab IT vil være involvert i å bidra til Postens
digitalisering.
Posten Norge ASutvikler og leverer løsninger innen post, kommunikasjon og logistikk. Vi er et statseid selskap med Norden som hjemmemarked. Vår visjon er «Vi gjør hverdagen enklere og verden mindre». Verdiene våre redelighet, respekt, samhandling, åpenhet og mot styrer måten vi jobber på, og bidrar til en inkluderende og mangfoldig arbeidsplass.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.