For merkevaren Kari Traa søker vi nå enHead of Marketing and PRsom vil lede markedsarbeidet og være faglig ansvarlig for merkevarens internationale arbeid.
Kari Traa er i dag det raskest voksende sportsmerke for jenter i Skandinavia og vil i 2018 omsette for ca. 550 millioner Nok. Merkevaren er i kraftig vekst internasjonalt, og er etablert som ubestridt markedsleder på ull-og superundertøy for jenter samt tar store markedsandeler i flere andre kategorier. Vi er en utfordrer i bransjen og trenger flinke folk med sporty innstilling som tenker ut av boksen. Vi ser etter en person som er dyktig på strategisk markedsføring, kan effektivisere og optimalisere, inkluderende teambygging, og som kan være vårt ansikt utad for merkevaren på en overbevisende måte.
Vi søker deg som er faglig sterk, liker komplekse kundereiser og forstår at tempo og forventninger til god kommunikasjon vil øke i takt med ny teknologi. Du har sterk gjennomføringsevne, elsker retail og brenner for å forenkle kundens hverdag. Rollen inngår i Kari Traa`s ledergruppe, har budsjett og personalansvar og et sterkt fokus på å bygge varig lønnsom vekst.
Klar for å møte verden?
Kreativ
Løsningsorientert
Innovativ
Proaktiv
Kari Traa er fremoverlent, vi pusher grenser og vil møte dagens forbruker i fremtidens kanaler. Dineansvarsområdervil være å styrke den globale markedsposisjonen. Utvikle og implementere innovative og nytenkende strategier i tråd med grunnverdiene. Ansvarlig for den norske markedsorganisasjonen med overordnet ansvar internationalt. Du deltar inn mot design i utvikling av kolleksjoner og utvikler sesongbaserte markedsplaner, tar frem kreative konsepter som trygger merkets uttrykk og posisjon. Du er god på å håndtere flere oppgaver samtidig og har høy stressterskel. Være selvgående og inspirere medarbeidere lokalt og på tvers av regioner til å ta merkevaren et steg videre. Du skal aktivt bidra til å utvikle og synliggjøre Kari Traa i Norge, norden og internasjonalt gjennom våre distribusjonskanaler og egne digitale kanaler.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på Bachelor nivå
- Minimum 5 års erfaring fra markedsføring, samt minimum 2 års ledererfaring
- Har god erfaring fra sammenliknbare kommersielle bransjer
- God kunnskap og bruk av sosiale medier
- Stor forståelse for markedsføring på ulike kanter av verden
- Evne til å utvikle en markedsstrategi og sette strategiske planer ut i live
- Kunne lede krevende forhandlinger
- Besitte kunnskap og forståelse for dagens markedskommunikasjons-bilde
- Kjennskap til Google Analytics og digitale innsiktsverktøy vil også være fordelaktig
Personlig egenskaper:
- Er en naturlig team-builder, hands-on, god, tydelig, motiverende og inspirerende leder
- Genuin interesse for kommunikasjon og markedsføring
- Evner å kombinere struktur og fleksibilitet, ser helheter, beslutningsdyktig for å kunne lede/drive prosjekter
- Introdusere nye veier mot målet med kreative evner
- Mestrer nettverksbygging i og utenfor selskapet
- Er en lojal og positiv person som ønsker å kommunisere vår flotte merkevare
- Kan utfordre, komme med løsninger og tenke strategisk
- God på budsjett, tall- og økonomiforståelse
- Sterke skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner i både engelsk og norsk
Vi kan tilby:
- En utfordrende stilling i Nordens lendene sportsmerke for jenter
- Spennende arbeidsoppgaver i et fremoverlent selskap
- Jobbe med en av bransjens sterkeste merkevarer nasjonalt og internsjonalt
- En organisasjon med korte beslutningsveier og evne til å snu seg raskt
- Vi kan love en utfordrende og spennende stilling i et miljø der man kan påvirke og utvikle sin egen rolle og der man umiddelbart vil se resultater av egent bidrag
Reisevirksomhet må påregnes i denne stillingen.
Adresse: Kabelgaten 6,0580 Oslo
Web: http://www.karitraa.com