Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon13 Presentasjon av stillingen:
Er du glad i å jobbe med mennesker? Har du erfaring fra utvikling av personalressurser? Er du opptatt av å få det beste ut av organisasjonen? NAV Gjøvik ønsker å styrke sitt arbeid innen områdene HR (Human Resources) og HMS (Helse, Miljø og Sikkerhet). Vi har i overkant av 100 ansatte, fordelt på statlige og kommunale stillinger. Rådgiverstillingen innen HR og HMS vil ha en viktig funksjon knyttet til gjennomføring av Gjøvik kommunes arbeidsgiverstrategi og Statens personalpolitikk. Dette innebærer lederstøtte, utvikling av IA-arbeid, kurs og kompetanseheving, sikkerhetsarbeid, fagopplæring innen HMS, systemstøtte og forvaltningsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
Rådgiver HR og HMS skal sammen med ledergruppen utføre følgende oppgaver:
• Gi lederstøtte og rådgivning innen områdene HR (Human Resources) og HMS (Helse, Miljø og Sikkerhet)
• Ta et selvstendig ansvar for å holde seg oppdatert på juridiske og administrative rammer innen fagområdene HMS og HR
• Utarbeide og tilrettelegge for gjennomføring av rekrutteringsstrategi ved NAV Gjøvik
• Bistå i rekrutteringsprosesser
• Legge til rette for god oppstart for nyansatte og studenter, samt kontinuerlig kompetanseutvikling
• Aktivt delta i kartlegging av kompetansebehov, og initiere utvikling av organisasjonens kompetanse for å støtte tjenesteutvikling
• Bistå ledere i sykefraværsoppfølgingen
• I samarbeid med ledelsen, tillitsvalgte og verneombud videreutvikle enhetens nærværsarbeid
• Ivareta kontorets HMS og sikkerhetsarbeid gjennom rutiner, systemer og planer
• Iverksette gjennomføring av risikoanalyser innen HMS, med tilhørende tiltaksarbeid
• Gjennomføre internkontroll knyttet til personaladministrasjon og informasjonssikkerhet
• Planlegge, administrere og gjennomføre sikkerhetsøvelser, førstehjelpskurs etc
• Gi opplæring til ledere og ansatte innen personalforvaltning og HMS-arbeid, samt gjennomføre interne kurs og tilrettelegge for e-læring
• Veilede ledere og medarbeidere i HMS- og HR-verktøy
Oppgavene vil kunne endres på bakgrunn av organisasjonens utvikling og behov.
Kvalifikasjoner
Det er krav om minimum 3-årig utdanning (bachelor) fra høgskole eller universitet innen relevante fagområder. Dette kan eksempelvis være personalforvaltning, administrasjon og ledelse, pedagogikk, psykologi, helse- og sosialfag eller samfunnsfag.
Spesielt relevant erfaring kan kompensere noe for utdanningskravet.
Du må ha erfaring og kompetanse fra følgende områder:
Personalforvaltning
Organisasjonsutvikling
HMS, inkludert sikkerhetsarbeid
Offentlig forvaltning, gjerne både fra stat og kommune
Ledelse av kompetanseutvikling
Personlige egenskaper
Du må være:
- Strukturert og ryddig
- Samarbeidsorientert, ha god relasjonskompetanse og like å jobbe i team
- Har stor arbeidskapasitet, evner å skape resultater sammen med andre og overholder tidsfrister
- Endringsorientert og vise til resultater fra utviklingsarbeid
- Motiverende og initiativrik
- Tydelig i muntlig og skriftlig kommunikasjon
Vi tilbyr
Stillingen er lagt i stab under NAV leder og vil involveres i strategisk utviklingsarbeid innen HR og HMS.
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver.
Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
Kollegaveiledning
Fleksibel arbeidstid
Statlig tilsetting der stillingen lønnes som seniorrådgiver i lønnstrinn 60 -- 66 (kr.532 300 -- 594 400)
Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
Kontaktinformasjon
Reidun Karlsen, leder NAV Gjøvik, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Niels Ødegårdsgt.
2815 Gjøvik
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon13
Stillingsprosent: 100%
Startdato: 01.02.2020
Søknadsfrist: 20.11.2019