Om Jobben
Digitaliseringsdirektoratet er etablert fra 1. januar 2020 ved at Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) og Altinn er slått sammen. Vår regnskapsmedarbeider går av med pensjon og vi har derfor ledig en fast stilling i seksjon for plan- og budsjett i avdeling for virksomhetsstyring. Seksjonen har ansvar for plan- og budsjettprosesser, intern økonomistyring, regnskap og rapportering, samt kommunikasjon med overordnet departement. Seksjonen er også kontaktpunkt med Riksrevisjonen.
Du vil inngå i et fagmiljø, bli involvert i utvikling av økonomifunksjonen og ivareta en sentral rolle i å bidra til riktig regnskap og effektiv økonomiforvaltning. Seksjonen er nå delservicekunde av Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ), men planlegger overgang til fullservice, noe som kan medføre at arbeidsoppgavene endres til mer fokus på controlleroppgaver, regnskapsoppfølgning og analyse.
Digitaliseringsdirektoratet skal være regjeringens fremste verktøy for raskere og en mer samordnet digitalisering av offentlig sektor. Målet er at digitalisering skal bidra til bedre og mer tilgjengelige offentlige tjenester, forenkle og øke verdiskapingen for næringslivet og en enklere hverdag for folk flest.
Dine oppgaver er
- løpende økonomi- og regnskapsoppgaver, herunder bl.a. vedlikehold og oppfølging av kunde- og leverandørreskontro
- regnskapskontroll og avstemming
- periodeavslutning og månedlig regnskapsrapportering
- årsoppgjør
- fakturering og behandling av refusjonskrav
- fakturabehandling
- reiseregninger
- videreutvikling av rutiner, maler og arbeidsprosesser på regnskapsområdet
- rådgivning og opplæring på regnskapsområdet og i bruk av og økonomisystemene (Contempus/Agresso/SAP)
- analyser knyttet til Digitaliseringsdirektoratets regnskap
- internkontroll på regnskapsområdet
- kontakt med Riksrevisjonen og DFØ
Kvalifikasjoner
- relevant høyere utdanning innen økonomi og regnskap, minimum på bachelornivå.
- erfaring fra regnskapsføring i offentlig sektor inkl. arbeid med periodeavslutning av regnskapet
Du bør ha
- kunnskap om statlig økonomiregelverk og god regnskapsforståelse for regnskap i statlig sektor
- erfaring fra bruk av økonomisystemer, fortrinnsvis Contempus, Agresso, SAP, samt bruk av Excel
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Vi søker deg som
- har god forståelse for og liker å arbeide med tall og regnskap
- er nøyaktig, strukturert og med evne til selvstendig å planlegge og gjennomføre oppgaver
- liker å bidra og samarbeide i faglig team innen det samlede økonomiområdet, og dele kunnskap med andre
- er utviklingsorientert, opptatt av å videreutvikle økonomifunksjonen, og utnytte digitale løsninger
- er serviceinnstilt, har høy arbeidskapasitet og har evne til å takle varierte arbeidsoppgaver
Vi tilbyr deg
- fast stilling som rådgiver/seniorrådgiver i lønnsspennet kr 530 000 - 700 000 etter kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
- godt miljø, høyt under taket og spennende arbeidsoppgaver
- fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
Vil du vite mer?
Synes du dette høres interessant ut og ønsker nærmere informasjon, kontakt gjerne
rådgiver Bente Monsrud, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon, e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon
seksjonssjef Gjertrud Eliassen, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon, e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra NOKUT. Kopi av relevant dokumentasjon må følge søknaden.
Vi gjør oppmerksom på at søkerlister kan bli offentliggjort ihht. offentleglova § 25.
Se annonsen og søk på stillingen