Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon06 Presentasjon av stillingen:
PFT Lønn og Regnskap er ansvarlig for leveranser av lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Senteret er lokalisert i Kristiansund, og ble etablert i 2017. Vi er 47 motiverte og kompetente medarbeidere i et dynamisk miljø preget av høyt tempo, kundefokus og med kultur for nytenking og forbedring.
Vi søker nå etter seksjonssjef til vår lønnsseksjon. Seksjonen består av 11 medarbeidere, og har ansvar for faglig kvalitet, kontroll og standardisering innenfor lønnsområdet for hele politiet. Vi søker deg som er faglig dyktig, strukturert og løsningsorientert og har et oppriktig ønske om å bidra til en ytterligere profesjonalisering på fagområdet. Hvis du i tillegg har godt humør og skaper gode relasjoner til både kollegaer og kunder, er du den vi søker etter.
Du vil ha personalansvar for seksjonens medarbeidere, rapportere til avdelingsdirektør for avdelingen, og du vil være en del av ledergruppen i avdelingen. Du vil jobbe dedikert med lønn og lønnsrelaterte oppgaver for hele politiet, i tett samarbeid med distrikter, særorgan, leverandører og aktuelle samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for leveranser innenfor seksjonens ansvarsområde og at disse gjennomføres i henhold til gjeldende regelverk og instrukser.
- Ansvar for det operative samarbeidet med Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) som er vår system- og tjenesteleverandør på lønnsområdet.
- Ansvar for daglig drift av seksjonen. Sørge for god kunnskap om regelverk og avtaleforhold i fagområdet, og sikre at lønnsoppgavene utføres på en profesjonell, effektiv og hensiktsmessig måte.
- Legge til rette god internkontroll og kontinuerlig forbedring i fagområdet, med tilhørende rutiner og malverk.
- Være en pådriver for videre standardisering og utvikling av tjenestene i fagområdet.
- Bygge erfaringsdata og utarbeide analyser knyttet til lønnsområdet, utarbeide godestyringsparametere.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå innenfor økonomi/administrasjon, organisasjon/ledelse eller lignende.
- Du må ha erfaring med lønnsoppgaver i større organisasjoner, herunder også personaladministrasjon.
- Du har gjennomført forbedringsprosjekter og er godt kjent med relevant regelverk i statlige virksomheter.
- Du har dokumentert ledererfaring og kan ved hjelp av referanser også dokumentere din resultatoppnåelse.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. I tillegg må du kunne sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Personlige egenskaper
- Du er beslutningsdyktig og en tydelig leder. Du er effektiv og har stor arbeidskapasitet til å håndtere både langsiktige prosjekter og ad hoc-oppgaver.
- Du er prosessorientert og jobber analytisk, som krever at du har en helhetlig tilnærming til oppgaver og ser løsninger der de ikke alltid er åpenbare.
- Du evner å motivere og utvikle dine medarbeidere. Hos oss har vi en kultur for å gjøre hverandre gode.
- Du har evne til å påvirke utenfor eget myndighetsområde og bygger gode relasjoner.
- Du bidrar til det sosiale fellesskapet med godt humør og en positiv innstilling.
- Dine formidlingsevner er gode, og du kommuniserer godt med alle.
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.
- Stillingen lønnes som seksjonssjef (stillingskode 1211) fra kr. 700.000 -- 800.000 brutto pr. år, etter kvalifikasjoner i henhold til Statens lønnsregulativ.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (se www.spk.no for mer info).
- Gode arbeidsbetingelser, blant annet fleksibel arbeidstid, sommertidsordning og mulighet for trening i arbeidstiden.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Marit Sofie Reitan, Avdelingsdirektør PFT lønn og regnskap, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Omagata 124
6517 Kristiansund
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Politiets Fellestjenester
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon06
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 23.08.2020