Org.nr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon6 Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Beskrivelse
Fra 1. januar 2021 er det ledig 100 % fast stilling som rådgiver i bedriftshelsetjenesten i Innlandet fylkeskommune.
Om enheten
Bedriftshelsetjenesten er en fagkyndig og rådgivende tjeneste innen forebyggende arbeidsmiljøarbeid. Tjenesten skal bistå arbeidsgiver og arbeidstakere med å følge opp arbeidsmiljøet i virksomheten jf. Arbeidsmiljøloven § 3-3 og Forskrift om organisering, ledelse og medvirkning, Kapittel 13 om Bedriftshelsetjeneste.
Innlandet fylkeskommune har egen intern godkjent BHT med 4 ansatte i 100% stilling.
I tillegg kjøpes det legetjenester i inntil 30% stilling.
Vi søker deg som
• har kunnskap og erfaring innen systematisk arbeidsmiljøarbeid
• har kjennskap til fysiske, psykososiale og organisatoriske arbeidsmiljøforhold
• er strukturert og selvstendig, men samtidig ønsker å jobbe i team og dele kunnskap og erfaringer i organisasjonen
• Ser sammenhengen meslom arbeidsmiljø og helse
Vi tilbyr
• utfordrende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø
• et utviklingsorientert fagmiljø
• godt arbeidsmiljø
• lønn etter avtale
• Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % fast stilling ledig fra 01.01.2021
- kontorsted Hamar
- reisevirksomhet må påregnes
Arbeidsoppgaver
• veiledning/rådgivning og undervisning innen systematisk arbeidsmiljøarbeid overfor Innlandet fylkeskommune sine ledere og ansatte i samsvar med arbeidsmiljøloven og tilhørende forskrifter
• gjennomføre målrettede helsekontroller
• yrkesvaksinasjon og oppfølging av blodsmitte
• støtte,veilede og følge opp i forhold til mellommenneskelig arbeidsmiljø som trivsel, kommunikasjon, samhandling, arbeidsbelastning og omstilling
• bidra i arbeidet med å forebygge sykdom/skade/helseplager knyttet til arbeidet gjennom systematisk forebyggende HMS - arbeid, internkontroll og risikovurderinger
• delta i arbeidsmiljøutvalg (AMU)
Kvalifikasjoner
- autorisert medisinsk/helsefaglig utdanning på høyskole eller universitetsnivå. Fortrinnsvis sykepleier
- ønskelig med relevant utdanning/kunnskap innen systematisk arbeidsmiljøarbeid
- må beherske norsk skriftlig og muntlig
- ønskelig med gode datafaglige ferdigheter
- må ha gyldig førerkort klasse B
Egenskaper
• en medarbeider med integritet og gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
• evne og vilje til endring og utvikling
• vilje og evne til etisk refleksjon
• er prosessorientert
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Link til søknadsskjema:For mer informasjon kontakt: , Seksjonssjef Agnete Tørudbakken, Mobil Logg inn for å se kontaktinformasjon, Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon