Ønsker du å jobbe som veileder i NAV?
Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med planer for eget liv? Da kan du være den vi ser etter.
NAV Indre Salten har 47 engasjerte og kompetente medarbeidere, som yter tjenester til kommunene Hamarøy, Sørfold, Fauske, Saltdal og Beiarn. Fauske er vertskommune.
Vi behov for en dyktige medarbeidere som ønsker å bidra til å løse vårt samfunnsoppdrag. Derfor lyser vi ut en 80 % fast stilling til vår lokasjon i Beiarn. Stillingen er kommunal.
Arbeidsoppgaver
- Helhetlig oppfølging og veiledning med fokus på arbeid, mestring og inkludering i arbeidslivet
- Kartlegge og avklare personers ressurser samt motivere for arbeid og aktivitet
- Anvende relevant regelverk i veiledning og saksbehandling
- Knytte kontakt og opprettholde gode samarbeidsrelasjoner med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere både internt og eksternt
- Saksbehandling på statlige og kommunale fagområder, herunder vedtaksfatting etter "Lov om sosiale tjenester i NAV"
- Vertsrolle i publikumsmottak med tilhørende oppgaver ved behov
Det må forventes at arbeidsoppgaver kan endres ved behov.
Kvalifikasjoner
- Minimum treårig relevant høgskole -/universitetsutdanning. Relevant praksis vil kunne kompensere for deler av utdanningskravet.
- Relevant arbeidserfaring og veiledningskompetanse
- God skriftlig- og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Gode digitale ferdigheter og interesse for å ta i bruk nye IKT-løsninger
Personer med utdanning fra politihøgskole eller personer med pedagogisk utdannelse oppfordres også til å søke.
Generelt oppfordres også studenter som avslutter treårig utdanning våren 2021 å søke.
Personlige egenskaper
- Gode evner til å bygge relasjoner basert på gjensidig tillit og respekt
- Klarer å tilpasse adferd raskt og effektivt for å nå mål
- Positiv og entusiastisk selv i vanskelige situasjoner
- Tar raskt til seg ny kunnskap, tar ansvar for egen læring
- Du trives med å arbeide både selvstendig og i team og er endringsvillig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Du må være forberedt på å stille til intervju. Originale attester må fremvises ved intervju.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø med gode kolleger
- Lønns- og arbeidsvilkår iht. gjeldende avtaleverk
- God pensjons -og forsikringsordning gjennom KLP
Vi ønsker tiltredelse så snart som mulig.
Tilsettingene skjer etter kvalifikasjoner og HTA's bestemmelser. Lønns- og arbeidsvilkår er i henhold til gjeldende lover, tariffavtaler og reglement, herunder 6 måneders prøvetid. Fauske kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem vil bli tatt i betraktning.
CV, vitnemål og attester skal legges ved søknaden elektronisk. All dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen. Dokumentasjon på at opplysninger gitt i søknaden, samt politiattest ikke eldre enn 3 måneder, fremlegges før tilsetting. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. Fast ansatte i Fauske kommune med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.
Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil vi ta kontakt med deg på forhånd.
Velkommen som søker!